Concurs: Câștigă o înscriere la 10k & Family Run

10k

 

Pentru orice alergător începător, pragul de 10km e psihologic. E distanța rotundă la care, atunci când se apucă, parcă nici nu visează să ajungă. Prima bornă, prima limită.

Îmi amintesc perfect când am depășit prima dată distanța asta. Alergam în Herăstrău și nu aveam ceas sau aplicație pe vremea aia. Știam estimativ lungimea unei ture de lac, distanța de acasă până la statuie sau până la pod. Așa că într-o seară nu m-am mai oprit după ce am terminat tura, cum făceam de obicei, ci am continuat să alerg. Undeva pe parcurs am trecut și de cei 10km. Cred că am avut 11-12 km făcuți în seara respectivă, cea mai mare distanță alergată de mine și dublu față de cât puteam să alerg la primele tentative.

Pasul următor? M-am înscris la primul meu semimaraton :) Am prins curaj, nu glumă. (Bucharest International Half Marathon, care urma să aibă loc peste câteva luni, deci aveam câtuși de puțină încredere că am timp să mă pregătesc).

(more…)

Citește mai mult


Viața după aparatul dentar

smile

 

Parcă nu-mi vine să cred că scriu asta, dar după doi ani de purtat aparat dentar, acum câteva săptămâni l-am dat jos. Mă așteptam să ne despărțim mai repede, însă la capitolul ăsta socoteala de acasă nu se potrivește prea des cu cea din târg.

Ca să fac o scurtă recapitulare, mi-a luat doi ani să mă hotărăsc să îmi pun aparatul, iar după acești doi ani mi-am dat seama că l-aș fi dat jos dacă începeam tratamentul la timp, așa că în final m-am mobilizat. Încă doi ani a durat să să creeze spațiile dorite între dinți și să se închidă altul (tratamentul meu nu era neapărat legat de alinierea dinților, care erau deja drepți, ci de niște spații dintre ei).

Sigur că aparatul a lucrat și la aliniere, corectarea mușcăturii și alte detalii destul de importante.

(more…)

Citește mai mult


Cu ce trece pofta de ciocolată?

cravings

 

Sunt sigură că ți-ai pus întrebarea asta cel puțin o dată și că răspunsul n-o să te surprindă: cu ciocolată!

Dacă încerci, însă, să mănânci mai sănătos, n-ai decât să-ți păcălești papilele cu lucruri cât de cât mai ok.

Cel mai la îndemână ar fi să o faci cu ciocolată neagră. Și prin neagră vreau să zic cu cel puțin 85% cacao. Aia cu 60% cacao și cremă de mentă sau mai știu eu ce nu se pune. Bine, eu am fost mereu mai ciudată. Ciocolata obișnuită, să zicem sub 70% cacao, mi se pare că nu e ciocolată. Iar de cea albă nu mai zic, mă feresc de ea ca de kryptonită.

(more…)

Citește mai mult


Plank, cel mai bun exercițiu pentru abdomen – execuția corectă și beneficii

planks

 

 

Articol scris de Horațiu Balint. Horațiu este sportiv de performanță de peste 12 ani, vicecampion național la bodybuilding, cu multiple medalii interne și internaționale la Jiu-Jitsu Brazilian și Kempo Grappling, câștigător al medaliei de bronz la Campionatul Mondial de Ju-Jitsu Newaza și participări în competiții de maraton și ciclism. De asemenea, Horațiu este antrenor de fitness și creator al programului FastShape.

Găsești toate articolele lui aici.

 

Abdomenele clasice (sit ups) nu-ți fac abdomenul plat. Acum că ai aflat asta, brusc ți-ai eliberat 15 min din antrenament (să fim sinceri, minimum 5).

Abdomenele activează mușchiul rectus abdominis (mult iubitele ‘pătrățele’). Când lucrezi acest mușchi până la epuizare, stratul de grăsime situat deasupra lui n-o să dispară în mod miraculos (îmi pare rău pentru gospodinele care se laudă că fac 500 abdomene zilnic). Corpul nu o să transforme grăsimea în mușchi și nici nu o să o folosească pe post de combustibil.

Slăbirea localizată este, în opinia mea, cel mai răspândit mit al industriei de fitness. Cu toate astea noi ne ținem cu dinții de el și suntem în continuare optimiști. (more…)

Citește mai mult


Ten care radiazã: curățare și rejuvenare dupã o iarnã încãrcatã

image

 

Pe final de iarnă, dupã mai mult frig si mai putine verdeturi, mai mult fond de ten si mai putina hidratare, am simtit nevoia sã intru într-un fel de curã nu de dezintoxicare, ci de înfrumusetare.

Printre alte programãri mi-am fãcut timp si pentru douã tratamente faciale la Nomasvello – Proskin si Rejuvenare facialã cu IPL.

(more…)

Citește mai mult


Berlin în 4 zile – istorie, cafele și alergare

berlin

 

 

“Cine-o mai merge vreodată în Berlin iarna…”, bodogăneam în camera de hotel în timp ce încercam să pun pe mine absolut toate hainele din bagaj.

Aplicația meteo arătase 7 grade pentru fiecare dintre cele patru zile pe care aveam să le petrecem acolo, dar probabil asta era temperatura maximă atinsă în cele 10 secunde pe zi în care s-a ivit câte o rază de soare. Real feel, însă, a fost sub zero. Greu. Mai ales când Berlinul e un oraș în care atracțiile majore sunt arhitecturale și când îl vizitezi umbli pe afară 6-10 ore pe zi lejer.

(more…)

Citește mai mult


Genoflexiunile cu bara pe spate – le faci corect?

genu

 

Articol scris de Horațiu Balint. Horațiu este sportiv de performanță de peste 12 ani, vicecampion național la bodybuilding, cu multiple medalii interne și internaționale la Jiu-Jitsu Brazilian și Kempo Grappling, câștigător al medaliei de bronz la Campionatul Mondial de Ju-Jitsu Newaza și participări în competiții de maraton și ciclism. De asemenea, Horațiu este antrenor de fitness și creator al programului FastShape.

Găsești toate articolele lui aici.

 

Genoflexiunile cu bara pe spate reprezinta unul dintre exercitiile mele preferate, iar atunci cand acesta este compatibil si cu persoanele cu care lucrez sa spunem doar ca simt din plin satisfactia profesiei pe care mi am aleso.

Printre beneficiile integrarii acestui exercitiu in programul tau de antrenament as putea aminti: imbunatatirea mobilitatii la nivelul articulatiei soldului, genunchiului si gleznei; imbunatatirea/corectarea posturii; dezvoltarea musculaturii la nivelul trenului inferior, superior si zonei core (mai ales la barbati datorita raspunsului pozitiv la nivel hormonal (creste secretia de testosteron)). Datorita faptului ca este exercitiul meu preferat, mereu am tinut ca oamenii mei sa-l execute cat mai aproape de forma perfecta, de aceea astazi am sa precizez cateva modalitati prin care sa poti executa o genoflexiune intr o maniera cat mai sigura si corecta.

(more…)

Citește mai mult


Semimaraton Gerar 2017 – Când echipa poate ce gândul nici nu speră

TSR

 

 

Acum un an și un pic, când am auzit prima dată de Semimaraton Gerar, nu înțelegeam de ce aș participa la un concurs pe frig, pe asfalt și care mai are și un traseu din 6 ture ale aceleiași bucle. S-au schimbat multe de atunci și am ajuns în situația exact opusă – când a venit propunerea să facem o echipă la ediția de anul ăsta cu colegii din Team Salomon România, n-am mai stat pe gânduri.

Abia așteptam să facem un concurs împreună și, având în vedere că nu mai sunt atât de multe la care se aleargă în echipă, Gerarul suna ca ocazia perfectă. În plus, ca un răspuns la un alt de ce din trecut, am ajuns la concluzia că un concurs în timpul iernii mă poate ține motivată să mă antrenez în perioada asta, în care tentația de a lenevi e mai mare.

Prin urmare, am făcut echipă mixtă cu Bogdan Iacob și Sebastian Orza și pentru mine treaba era destul de clară – să alerg cât pot de bine, ca să nu se plictisească ei prea tare de ritmul meu :)

(more…)

Citește mai mult


Cum să pui capăt rutinei în antrenamente

sala

 

Articol scris de Horațiu Balint. Horațiu este sportiv de performanță de peste 12 ani, vicecampion național la bodybuilding, cu multiple medalii interne și internaționale la Jiu-Jitsu Brazilian și Kempo Grappling, câștigător al medaliei de bronz la Campionatul Mondial de Ju-Jitsu Newaza și participări în competiții de maraton și ciclism. De asemenea, Horațiu este antrenor de fitness și creator al programului FastShape.

Găsești toate articolele lui aici.

 

Fiecare dintre noi ajunge la un anumit moment când antrenamentul devine o rutină sau şi mai rău, o corvoadă. Dacă nu ştiaţi (vă spun eu acum) unii oameni se chinuie să vină la sală şi nu au mereu dispoziţia necesară astfel se plictisesc si incep să lucreze mecanic. Câteodată trebuie să faci câteva schimbări care să întreţină o atmosferă bună în ceea ce priveşte programul de antrenament.

Dacă nu eşti sportiv de performanţă şi mintea ta nu e mereu 100% focusată pe performanţă, poţi scăpa de plictiseală astfel:

(more…)

Citește mai mult


Cheat day – plusurile și minusurile zilei de destrăbălare culinară

gogosi

 

Prima dată când am auzit de conceptul de cheat day a fost acum câțiva ani. Eram în oraș cu o gașcă de oameni și pe vremea aia toți mâncam super atent, poate chiar prea atent.

Când am văzut că încep să își comande nachos și popcorn nu-mi venea să cred.

Ah, e ok, azi e cheat day, mi-a zis unul dintre ei.

Wait, cum adică?! Cheat day, adică o zi pe săptămână în care mănânci ce vrei și cât vrei fără consecințe, dacă în restul zilelor ai mâncat ca la carte? What is this madness?! Please, tell me more  😀

Cam așa e definită cheat day – o zi pe săptămână (de obicei, în weekend), în care până și cei mai fixiști fitness-iști își fac de cap pe plan culinar, mâncând orice și oricât poftesc. E atât de răspândită practica asta încât e considerată parte a unei abordări nutriționale – mănânc atent, calculat la gram, hitting the macros șase zile pe săptămână, iar în a șaptea îmi fac toate poftele.

Există în unele diete (cum ar fi cea ketogenică, în care se restricționează masiv carbohidrații și se consumă preponderent grăsimi) principiul zilei de încărcare (cu carbohidrați), din care a evoluat de fapt ideea de cheat day.

 

Atenție, în continuare vorbim despre persoane care chiar respectă un meniu sau stil alimentar, altfel ideea de cheat day nu are sens.

 

Evident că a sunat tentant. Trebuia să încerc.

Și tocmai pentru că am încercat pe pielea mea ideea de cheat day în trecut, m-am prins destul de repede care sunt plusurile și minusurile.

(more…)

Citește mai mult


Alergare în Barcelona

montjuic

 

De curând am fost într-un weekend prelungit în Barcelona și, ca în orice plecare, am găsit loc în bagaj și pentru adidași. Avantajul a fost că, după mai multe vizite acolo cunosc deja orașul și știam clar cel puțin două trasee de alergare peeerrrfecte. A fost prima dată, însă, când am alergat în Barcelona și m-au surprins plăcut obiceiurile bune ale localnicilor, spanioli sau străini.

Primul traseu pe care am alergat a fost de-a lungul plajei, de la World Trade Center până după Barcelonetta, spre capătul falezei. E și păcat să ajungi în Barcelona și să nu-l faci. În prima zi l-am alergat după-amiaza, iar în ziua următoare am băgat 21 km pe același traseu, dar de dimineață. Ambele dăți – full de alergători.

Majoritatea erau joggeri cu un pace destul de relaxat, dar am văzut și câțiva pe care scria pro de la o poștă.

(more…)

Citește mai mult


Inspirație la sală: 7 antrenori îți recomandă exercițiile lor preferate

THE GEAR YOU NEED (1)

 

Treaba e clară. Diminețile cu soare în care era o plăcere să faci o alergare în parc au cam inrat în sac pentru moment. Cei mai îndrăzneți dintre noi continuă antrenamentele afară, dar dacă frigul și zăpada sunt o problemă pentru tine, e timpul să găsim alte soluții, cum ar fi antrenamentele indoor.

Ca să-ți fie mai ușor să-ți faci un plan de bătaie și să ai inspirație pentru antrenamentele la sală, am stat de vorbă cu șapte antrenori pe care îi urmăresc și îi admir. Am aflat de la ei care sunt exercițiile lor preferate pentru trei zone principale ale corpului – picioare, core și upper body.

Sunt exerciții pe care le recomandă pentru eficiență maximă clienților pe care îi antrenează și vei vedea că unele dintre ele sunt menționate de mai multe ori, un motiv în plus să le treci în topul listei tale de priorități.

Citește mai jos și vei afla care sunt exercițiile recomandate de fiecare antrenor, metode de execuție corectă, adaptări în funcție de nivelul tău și recomandări de a le integra în circuite sau planuri de antrenament pe termen mai lung.
(more…)

Citește mai mult


Winter Bootcamp: Învață să mănânci pentru obiectivul tău

winterbootcamp

 

De când citesc despre nutriție și am luat și acreditarea de nutriționist, cred că nu trece zi fără să mă întrebe cineva dacă e ok ce mănâncă.

– Carmen, ce zici? E cam mare porția, nu?
– Am voie să mănânc asta?
– Am voie să combin asta cu asta?
– Nu-i așa că nu e ok să mănânci seara?
– E normal să nu mi se facă foame dimineața și să iau prima masă la 4pm?

Răspunsul e același: depinde.

Câte ore de mișcare faci pe săptămână. Ce fel?
Vrei să alergi?
Sau să te antrenezi cu greutăți?
Vrei să înlocuiești niște obiceiuri alimentare nesănătoase?
Vrei să ajungi să mănânci legume și chiar să-ți placă?
Ești vegetarian?

 

Soluția e diferită în funcție de obiectivul cu care pleci la drum, dar și de punctul în care te afli acum, preferințele tale și ce îți priește. Nu-i ok să mănânce toată lumea aceeași supă de varză. De fapt, nu-i ok să o mănânce nimeni :)

(more…)

Citește mai mult


Despre rezoluțiile altora și toleranța noastră

hippo

 

Azi inaugurez o nouă serie de guestposturi scrise de Horațiu Balint, unul dintre sportivii și antrenorii pe care îi admir pentru realizări și stil de lucru. 

Horațiu este sportiv de performanță de peste 12 ani, vicecampion național la bodybuilding, cu multiple medalii interne și internaționale la Jiu-Jitsu Brazilian și Kempo Grappling, câștigător al medaliei de bronz la Campionatul Mondial de Ju-Jitsu Newaza și participări în competiții de maraton și ciclism. De asemenea, Horațiu este antrenor de fitness și creator al programului FastShape.

Vei găsi toate articolele lui aici.

 

Cu toții știm cât de sâcâitor e atunci când mergi la sală și, să spunem ca vrei să faci piept și toate băncile, cablurile și aparatele sunt ocupate. Mai ales când sunt ocupate de oameni pe care nu i-ai mai văzut niciodată la sală.

Astăzi aș vrea să mă adresez celor care se antrenează frecvent într-o sală și nu numai. E sezonul în care sălile se umplu de ‘new year resolutioners’ (acele persoane care, la fel ca anul trecut, și-au promis că o să slăbească și că o să-și schimbe aspectul fizic.

Apelez la înțelegerea și răbdarea voastră, a oamenilor fideli cultului sportului. Nimeni nu s-a născut învățat. Când întâlniți o astfel de persoană, nu-i dați cu flit și nici nu faceți comentarii răutacioase (oricum în 3 săptămani nu știu dacă vă veți mai întâlni cu mai mult de 20% din ei), din contră, salutați-i, zâmbiți-le, oferiți-le un sfat atunci când vi-l cer sau când greșesc (dacă nu țin cont de el, lăsați-i în pace). (more…)

Citește mai mult


Ok, vrei să faci mai multă mișcare. De unde începi?

alergare2

 

Rezoluții, nerezoluții sau planuri mai vechi – poate ți-ai propus ca în sfârșit, 2017 să fie anul în care să intri în formă, să te miști mai mult și să te simți mai bine. Dar de unde începi? Cum alegi din atâtea variante, cum știi că te bagi în ceva ce vei putea susține pe termen lung și ți se va potrivi?

Metoda mea preferată e o combinație de trial and error și experiența altora. Iar din experiența mea de până acum, ca să-ți fie mai ușor să faci loc câtorva ore de sport în viața ta, poate fi mai ușor să decizi ce să faci, cât să investești (timp, bani etc.) și să știi la ce să te aștepți dacă pornești de la motivația principală.

 

Prin urmare, un început bun ar fi să stabilești clar de ce vrei să faci asta. Alergarea, deși pentru mulți pare cea mai simplă și mai la îndemână formă de a fi mai activ, nu e soluția pentru orice și oricine. Din contră, pentru majoritatea motivelor pentru care se apucă de obicei lumea să facă mai multă mișcare există opțiuni mai eficiente decât 2-3 alergări săptămânale.

(more…)

Citește mai mult