#ShareYourSummerSmile și câștigă un Smile Makeover de 5.000 de euro

dentestet

 

Vacanța, zilele lungi, dansul pe plajă, înghețata de fistic și turele lungi pe munte. Astea sunt doar câteva dintre motivele pentru care eu vara zâmbesc mai mult. Bine, ca să o spun pe aia dreaptă, contează și faptul că e prima vară din ultimii trei ani în care zâmbesc fără aparat dentar, cu dinții aliniați militărește, la milimetru.

 

Pe tine ce te face să zâmbești mai mult vara? Azi îți mai dau un motiv: un premiu (sau chiar două, dacă ai noroc) oferit de DentEstet.

 

Mai exact, poți câștiga unul dintre cele 5 vouchere oferite de DentEstet care includ o consultatie, radiografie, profilaxie și 2 obturatii dentare.

 

Apoi, dintre cei 5 câștigători, poți fi cel care prinde premiul cel mare – un Smile Makeover complet al zâmbetului tău, adică servicii stomatologice în valoare de 5000 de euro. 

(more…)

Citește mai mult


Biciclistă de voie și de nevoie (sau cum m-a salvat bicla fizic și psihic)

Foto: Andrei Zdetoveschi

“Cum adică? Să plătesc abonament ca să pedalez într-o sală închisă și pe o bicicletă care nu se mișcă?!”

 

Asta spuneam eu anii trecuți despre clasele de cycling, dând ochii peste cap.

 

Îmi amintesc perfect cum, urcând spre zona cu aparate de la World Class Downtown treceam pe lângă studioul de cycling și mă gândeam cât de sectanți par cei de acolo, cu muzica lor comercială și antrenorii lor hiperactivi. Mai și cântau uneori.

(more…)

Citește mai mult


Distanța și lucrurile nespuse

net

 

Când te muți peste mări și îți treci toate relațiile cu prietenii și familia pe statusul la distanță începi să observi ce schimbări apar. Îți dai seama cum stai cu dorul, în ce măsură erai atașat de ei, ce-ți lipsește cel mai mult legat de ei. Când vorbiți mai rar începi să prioritizezi subiectele.

 

Da, e adevărat că poate nici înainte nu mergeai prea des acasă, că nu stăteai la teleconferințe sau aveai nevoie de o lună de dezbateri ca să stabilești o zi și o oră în care tot grupul de prieteni cu program aglomerat să poată veni la bere. Și e adevărat că există telefon, Whatsapp, Facebook, Skype, grupuri pe Messenger, Facetime – suficientă tehnologie încât aproape nici nu-ți dai seama că ești la distanță.

 

Aproape.

 
(more…)

Citește mai mult


O poveste despre sport și decizii sincere

Foto - Radu Cristi
Foto – Radu Cristi

 

Cred că fiecare dintre noi s-a gândit cândva că viața lui ar merita să devină o carte. Fiecare simțim că e ceva special in noi și pe bună dreptate. Dacă as scrie-o pe a mea, capitolele ar fi atât de contrastante, încât as zice că am trăit mai multe vieți paralele în acești 29 de ani.

 

Acum pare greu de crezut chiar si pentru mine, dar a fost o vreme când sportul aproape că nu exista în povestea mea. Exista joaca, însă, iar asta cred că a dat naștere multora dintre pasiunile mele personale și profesionale.

 

E greu de explicat cum ajunge cineva să o dea vioara pe o pereche de bocanci militărești la 15 ani, plecând de la 300km de casă, după care să aleagă presa și publicitatea și apoi să “o ia razna” cu alergatul prin munți, lăsând în urmă o țară pentru alta.

 

Sună ca o provocare de show TV, când ai de făcut o declarație de dragoste folosind cuvintele “bormașină” și “ciulama”.

(more…)

Citește mai mult


Imi plac romanii

flori

 

 

Imi plac romanii pentru acel bun simt greu de definit, dar care te face sa-i recunosti dintr-o multime de o mie de oameni.

Imi plac romancele pentru ca pleaca de acasa dusate, epilate si parfumate.

Imi plac romanii pentru ca la final de iesire nu impart vinul de pe nota la 10 persoane, ci se ofera sa o plateasca. Iar daca ies cu o femeie, au o bucurie reala sa aiba ei grija de nota, chiar daca nu se aliniaza trendului progresivist.

Imi plac romancele pentru ca, totusi, insista si se lupta sa scoata portofelul.

Imi plac romanii pentru ca au dezvoltat un simt al tepelor, le detecteaza de la distanta si sunt caliti in ale smecheriilor.

(more…)

Citește mai mult


Rice cakes: Batoane de orez energizante pentru curse si antrenamente

IMG_4535

 

 

Dacă incă te intrebi ce să mănânci când alergi sau când pedalezi si cu ce poți inlocui batoanele energizante din comerț, am ceva bun pentru tine: o rețetă testată de rice cakes. Le-am făcut pentru prima dată inainte de Marathon 7500 si, chiar dacă nu am alergat si le-am făcut pentru alții, le-am incercat si eu. Evident.

 

Rice cakes sunt alternativa de casă, fără gluten, fără zahăr si mai sănătoasă a batoanelor din comerț. Nu că unele dintre acelea n-ar fi sănătoase, dar e altceva când le faci tu acasă si stii ce pui in ele. Aceste batoane energizante din orez sunt super incărcate cu carbohidrați si grăsimi bune si au suficiente proteine si minerale care te vor ajuta să susții efortul intr-un antrenament greu, la o cursă de anduranță sau chiar la o drumeție pe munte.

 

Sunt sățioase si dulci, dar poti jongla cu rețeta si le poți face si sărate, dacă vrei. Ar merge bine cu ingrediente de genul măsline, parmezan, rosii uscate, in cazul in care preferi mâncarea sărată. Sau, si mai bine, poți face si dulci, si sărate.

(more…)

Citește mai mult


Concurs: Câștigă o invitație la Oslea Night Ridge

Oslea Night Ridge 1

 

Dintre toate cursele la care regret că nu am ajuns până acum, Oslea Night Ridge e cu siguranță in topul primelor. Dar odată și odată tot iau eu startul și acolo.

 

Anul acesta, a doua ediție a Oslea Night Ridge are loc pe 12 august. Cursa cuprinde două trasee. Unul este Vertical Piatra Iorgovanu, cu 3,6km lungime și 800m diferență de nivel, iar celălalt este Oslea Night Ridge, de 14,2 km și 900 m diferență de nivel.

Traseul vertical are startul ziua, în timp ce Oslea Night Ridge este o cursă nocturnă, iar organizatorii spun că ar fi cea mai dură dintre cursele de noapte de la noi.

(more…)

Citește mai mult


Unde găseşti rochii de designeri români la preţuri bune

rochii

 

 

 

Lucrând cu mai multe branduri de fashion româneşti de-a lungul anilor, mi-am dat seama că designerii noştri fac o treabă excelentă, dar cei mai mulţi nu reuşesc să îşi promoveze suficient creațiile. Aşa ajungem să avem pe stradă sau pe la evenimente senzaţia de uniformă, că suntem toate îmbrăcate la fel și să știm prea puține despre ce ne oferă designul autohton.

 

E păcat, pentru că e un cerc vicios – designerii au comenzi puţine, deci unii sunt nevoiţi să ţină preţurile mari, ceea ce duce la o limitare şi mai mare a targetului lor şi la bugete de promovare mici.

 

Pe de altă parte, există şi designeri români la care vei găsi preţuri comparabile cu cele din magazinele aşa-numite fast fashion. Numai că, aşa cum ziceam, dacă nu eşti foarte la curent cu ce e nou în domeniu şi dacă nu frecventezi târgurile de fashion, e greu să auzi de ei.

(more…)

Citește mai mult


Fox Trail Half Marathon – semimaraton de toamnă în Băneasa

RUNFEST_FOX TRAIL Half Marathon_start_foto Ovidiu Salavastru

 

Pe 2 septembrie, în pădurea Băneasa are loc o nouă ediție a Fox Trail Half Marathon, o competiție de trail running cu trei distanțe, în funcție de vârstă și pregătire.
 
Alergătorii pot alege între traseul Scurt, de 5 km, disponibil pentru copii și începători, începând cu vârsta de 6 ani, cel Standard – 10 km, accesibil pentru toți concurenții ce au împlinit 14 ani și vor să experimenteze o tură mai lungă pe teren accidentat sau cek Epic – 21 de km, o probă de semimaraton solicitantă deschisă alergătorilor antrenați și obișnuiți cu antrenamentele de anduranță, care sunt fie amatori, fie profesioniști.
 
Ca toate evenimentele MPG, mă aștept la un concurs distractiv și bine organizat. Așa a fost anul trecut, când am ieșit pe locul I la categorie, chiar dacă nu am avut cine știe ce timp.
 
Va fi o ocazie să alergi în răcoarea pădurii și să mai lași asfaltul. În plus, dacă faci o cursă bună, te așteaptă premii de la sponsorii evenimentului.
 

Mai multe poți afla chiar de pe site-ul Fox Trail Half Marathon, dar te invit să fii atent și pe pagina mea de facebook pentru că pregătesc o surpriză :).
 
Înscrierile sunt deja deschise pe site-ul Runfest, iar taxa este de 89 lei până pe 6 august. Pentru copiii cu vârste sub 12 ani, înscrierea costă 45 de lei.

 

Foto: Ovidiu Salavastru

 

Citește mai mult


Marathon 7500 văzut de pe margine

Varful Omu

 

 

“De dimineață-n zori de zi
Se coboară îngerii”

 

A trecut o săptămână de la Marathon 7500 și tot nu pot să-mi scot Phoenix-ul din cap. Nici senzația pe care o aveam în mașină, în drum spre Peștera, când îmi aminteam de treptele acelea de lemn de lângă mânăstire şi cum abia le mai alergam anul trecut cot la cot cu Cristina Cecan, ca pe cireaşa de pe tortul celor 45 de km. Nod în gât.
 
Când nu poți alerga, faci ce poți ca să-ți ții mintea și picioarele ocupate cu altceva. Așa că eu mi-am pus toată energia în rolul de spectator la cursă și suport pentru cei care chiar au tras.
 

Joi am ajuns destul de devreme la base camp, în Peștera – doi concurenți (Cristina și Andrei, echipa Blue Skies) și doi accidentați veniți ca suporteri. Ne mânca în talpă pe amândoi privind cu jind cum își pregătesc ceilalți echipamentul pentru alergare.
 
Am avut timp să socializez cu alergătorii, cu prieteni de care îmi fusese dor, să instalăm corturile și să observ tensiunea aceea din aerul răcoros din seara precedentă startului. Alergătorii știu despre ce vorbesc – golul din stomac când te uiți cum se lasă întunericul peste munte, lumea mai vânzolește un pic și se pregătește de culcare devreme, corpul e în expectativă și știi că mai sunt câteva ore până începe nebunia. Îmi place mult, e ca un drog de emoții pe care deja știu să le declanșez cât de cât controlat și le savurez. Deși odată pornite, e mai greu să le opresc și mă prinde startul făcând exerciții de respirație. Da, îmi fusese dor de asta.
(more…)

Citește mai mult


Reteta pão de queijo braziliene, fara gluten

image4

 

N-am fost niciodata in Brazilia, dar ma incanta cultura lor din toate punctele de vedere, de la creativitatea in publicitate pana la cea din bucatarie. Pana acum nu am incercat foarte multe retete de-ale lor, insa tot ce am incercat mi-a placut. Pe aici, prin Barcelona, sunt la moda foarte mult bowl-urile cu acai (fruct rosu brazilian) si preparatele pe baza de faina de manioc (sau yucca).

 

Pão de queijo e una dintre aceste retete traditionale braziliene. As zice ca pao de queijo e pentru brazilian ce e merdeneaua pentru roman, numai ca e un pic mai sanatoasa.

 

In Brazilia se consuma foarte multa faina de tapioca sau de manioc. E o faina amidonoasa provenita dintr-un tubercul si absoarbe foarte multa apa cand e gatita, de aceea se foloseste si la multe retete vegane, vegetariene, pentru diverse sosuri sau creme.

(more…)

Citește mai mult


Sondaj: 2 din 3 angajati spun ca s-au ingrasat de la munca la birou

infografic

 

66% dintre angajatii romani care au raspuns unui sondaj realizat de ejobs spun ca in ultimul an s-au ingrasat, iar mai bine de jumatate dintre ei (58%) au spus ca nu au facut sport in ultimele 6 luni din cauza lipsei de timp sau a oboselii, puse pe seama programului de la job.

 

In studiu, dintre cei 66% de respondenti care s-au ingrasat, 85% recunosc ca motivul principal e faptul ca nu au facut miscare.

 

Jumatate dintre ei spun ca mananca produse care contin faina si zahar (covrigei, dulciuri, paine si alte snacks-uri) de cateva ori pe zi. Si, evident, cand adaugam diverse “bonusuri” in meniu si nu facem miscare, kilogramele se aduna.

 

Numarul de kilograme acumulate odata cu sedentarismul e destul de ingrijorator, daca ma intrebati pe mine. Aproape jumătate (48%) dintre cei care s-au îngrășat în ultimul an au luat în plus 5 kg, 38% au luat între 5 și 10 kg, iar restul de 14% au acumulat peste 10 kg.

(more…)

Citește mai mult


Ce mananc zilnic inainte de Marathon 7500

poza-mancare

 

Daca la capitolul antrenamente de alergare pentru concursuri avem destul de multe surse de informare sau ne mai antrenam si de capul nostru fara sa fie o problema majora, cand vine vorba de nutritie pentru competitii primesc destul de multe intrebari de la voi.

 

Si e normal. Poate in timpul cursei stim ca ne-ar prinde bine un gel la 40 min sau un activator in punctul X – fiecare stie mai bine cu ce se intelege, ce nevoi are si cum reactioneaza la diverse surse de energie.

 

Totusi, e cel putin la fel de importanta nutritia dinainte de concurs, iar de aici se pot schimba multe. Cum ne ajustam meniul in functie de antrenamente? Cum avem grija sa ii furnizam corpului tot ce ii trebuie pentru a fi pregatit pentru a sustine efortul, dar si pentru refacere? Cum facem sa evitam lista lunga de probleme care pot aparea daca nu mancam potrivit?

Mai sunt mai putin de doua saptamani pana la Marathon 7500 si m-am gandit sa va ofer niste inspiratie in ce priveste nutritia dinaintea concursului.

(more…)

Citește mai mult


Antrenamentul starii de spirit pentru decizii mai bune

palawan

 

Mai tii minte un moment cand te-ai simtit perfect, zen, stiind ca totul e si va fi bine, orice ar fi?

 

Poate a fost dupa o iesire cu cei mai buni prieteni, poate intr-un moment cand ai vazut rasaritul singur pe munte sau poate dupa o repriza de ras isteric de la un video cu catei care n-au voie in pat si totusi se urca.

 

Sunt o multime de lucruri care pot declansa starea asta, important e sa-ti amintesti cel putin unul si am sa-ti explic de ce.

(more…)

Citește mai mult


Mituri pe care le cred femeile (si nu numai) despre antrenamente

fit2

 

Desi în ultima vreme imaginea femeii puternice fizic, psihic si social e promovată foarte mult, iar convingerile despre cum ar trebui să arătăm, să ne purtăm si să gândim se schimbă, observ că primesc în continuare întrebări despre o mulțime de mituri legate de sport si nutriție.

 

Am luat cele mai auzite 5 mituri despre antrenamente auzite de la fetele din jurul meu si le-am detaliat un pic. Fără să judec, pentru că am fost si eu acolo (ah, vremurile în care credeam că dacă fac ridicări pe vârfuri o să-mi crească gambele). Poftiți de citiți si sper să vă ajute să vă antrenați mai cu spor si mai cu drag.

 

Mitul nr. 1: Dacă lucrezi cu greutăti te faci Mr Muscolo

 

Nu e cazul să te sperii că vei deveni Hulk dacă iei o ganteră de 5kg. Nu ai cum, pentru că nu ai testosteron suficient. Stiu că ai văzut poze cu bodybuilderi si poate nu îți place cum arată (mie unii îmi plac, dar nu discutăm gusturile acum). Ce trebuie să stii e că majoritatea musculosilor care te sperie iau pastile cu nume pe care noi nici nu le putem pronunța.

 

Nu te uita cu teamă la pozele femeilor care concurează la competiții de bodybuilding pentru că n-ai nicio sansă să ajungi asa, nici dacă ai vrea. Sunt bărbați care se chinuie să crească în masă musculară si nu reusesc, după luni sau ani de antrenamente cu greutăți mari. De ce crezi că ai să reusesti tu?

 

Iar faptul că după primele antrenamente de forță simți că ți se umflă muschii nu e decât efectul de pompare combinat cu microleziunile musculare (febra musculară) care duc la o usoară retenție de apă. Ei nu vor rămâne asa. Poate vor creste un pic, dar vor creste în timp, nu după două-trei antrenamente. Iar pe măsură ce va creste putin masa musculară, ea te va ajuta să arzi mai mult si, cu o alimentație potrivită vei reusi să scoți fibrele la lumină.

 

Mitul nr.2: Unele sporturi îți alungesc muschii

 

Asta e un pic amuzantă, recunosc. Să stabilim ceva de la început: forma muschilor tăi ține de genetică. Ai aceiasi muschi tot timpul vieții, dar de multe ori poți avea deasupra lor si un strat de grăsime care să-i facă să pară mai masivi, alteori îi poți avea mai mult sau mai puțin dezvoltați.

 

Si eu întorc capul după multe yoga bodies pe stradă – siluetă subțire, cu muschi un pic definiți, flexibilitate, piele frumoasă etc. Însă întrebarea e cât din forma lor e rezultatul orelor de yoga si cât e faptul că oamenii care practică yoga de obicei mănâncă mai puțin, mai sănătos, mai constient, si automat sunt mai fit si mai slabi.

 

Din păcate sau din fericire, muschii tăi vor avea aceeasi formă tot timpul, dar depinde de tine să o scoți la suprafață prin antrenamente si alimentație care să-ți îmbunătățească raportul dintre masă musculară si grăsime. În loc să-ți compari fesierii cu ai unui model de fitness, mai bine îi compari cu ei însisi, varianta din urmă cu o lună.

 

Mitul nr. 3: Cu cât te antrenezi mai mult, cu atât mai bine

 

Ca în majoritatea situațiilor în viață, ideea de bază în antrenamente e să obții rezultatul maxim cu efort minim.

 

Antrenamentele lungi, dese si extreme fac mai mult rău decât bine. E posibil să-ți dai peste organismul cu antrenamente zilnice. Nu mai zic de program si viață socială. Chiar dacă îți lasi toate celelalte lucruri pe planul doi, tot nu e sustenabil pe termen lung să-ți petreci tot timpul liber la sală.

 

Cele mai mari riscuri în cazul ăsta sunt supra antrenamentul si accidentările. Mai bine te concentrezi pe antrenamente mai rare, dar mai scurte (45-60 min) si mai eficiente.

 

Poți încerca o combinație de antrenamente HIIT alternate cu cycling, stretching si cu mai mult focus pe grupe musculare mai puțin lucrate. Sigur vor fi mai eficiente decât orele lungi petrecute la sală cu exerciții repetitive, intense, cu greutăți mari.

 

Mitul nr.4: Sala compensează burgerul

 

Cam 70-80% din felul în care arăți si te simți ține de alimentația pe termen lung. Degeaba te pedepsesti cu antrenamente grele după masa de Paste sau după vreo porceală. Un antrenament intens sau lung nu sterge cu buretele excesul alimentar.

 

Am si eu zile în care vandalizez patiseriile după vreun maraton sau când nu reusesc să-mi aplic propriile sfaturi despre cum să eviți excesele de sărbători. Când se întâmplă asta, încerc să nu mă stresez prea tare pentru că vinovăția nu ajută. Ce ajută cu adevărat e să revin on track cât mai repede posibil, cu acelasi tip de antrenamente, ba chiar cu unele mai usoare, dacă am făcut si o pauză.

 

Tendința asta de a ne pedepsi cu antrenamente lungi si grele e evidentă dacă ajungi la sală după sărbători si vezi că e full. Dar nu la sală ar trebui să mergem dacă suntem convinsi că asta e o soluție, ci la psiholog. În orice caz, ține minte că si excesele ocazionale fac parte din normalitate.

 

Mitul nr.5: Alergarea e cea mai bună metodă de a slăbi

 

Am căzut si eu în capcana asta când eram tânără si naivă. Dar până la urmă a iesit ceva frumos. M-am apucat de alergat ca să slăbesc două kilograme, pe vremea când chiar credeam că alergarea e cea mai bună metodă de a slăbi. Până la urmă m-am prins că nu este, dar a început să-mi placă si nu m-am mai oprit de atunci.

 

Dacă obiectivul tău e să slăbesti, alergarea te va ajuta, dar nu la fel de mult si sigur nu la fel de repede precum alte tipuri de antrenamente. Dacă ai mai multe kilograme în plus e chiar mai bine să nu începi cu alergarea, pentru că îți va pune presiune pe articulații si poți avea probleme.

 

Mai degrabă încearcă să umbli la meniu si să te concentrezi pe antrenamente care implică mai multe grupe musculare, cum ar fi exercițiile compuse făcute la intensitate mai mare sau chiar antrenamentele cu greutăți, începând usor, cu greutatea corpului si apoi adăugând pe măsură ce progresezi.

 

(more…)

Citește mai mult