Mobilitate zero: Cum crestem flexibilitatea muschilor si articulatiilor?

bakasana

 

Cred ca sunt cea mai inflexibila persoana pe care o cunosc. Am fost genul de copil care n-a fost niciodata in stare sa faca spagatul, asa ca mi-am incheiat cariera de balerina pe la 7 ani. Acum, 20 si ceva de ani mai tarziu, inca am probleme mari cu mobilitatea.

Pentru ca mai e doar o saptamana pana la EcoMarathon si nu mai am cum sa ingras porcul in ajun, am inlocuit planurile de alergare de ieri cu o clasa de yoga. Greseala mea a fost ca n-am citit cu atentie descrierea clasei, Power Yoga. Ce credeam ca va fi o sesiune de stretching a fost, de fapt, mai intens si mai obositor decat un antrenament de 20x400m viteza.
Clasa a fost in spaniola si, cand nu pricepeam ce am de facut, ma uitam in jur sa vad ce fac restul yoghinilor. Dar cand am vazut ca incep sa se aseze cu genunchii pe coate (Bakasana, pentru cunoscatori) mi-am dat seama ca eram departe de planurile mele de stretching. Evident, nu mi-a iesit postura si pentru o clipa m-am gandit ca la urmatoarea clasa sa vin cu casca de protectie, just in case.

(more…)

Citește mai mult


Alergarea. Termeni și condiții.

gear

 

Cred ca ar cam fi timpul sa vorbim sincer: in ce ne bagam cand ne apucam de alergare? La inceput, ca intr-o relatie, e totul flower power, dupa care incepe sa se umple casa de sosete (hm, chiar e fix la fel). Ce si cat de mult se schimba de fapt?

Cand esti incepator sau vezi de pe margine ce se intampla cu multimea din ce in ce mai mare de nebuni in tricouri fosforescente, totul pare fun, o super comunitate. Alergarea incepe sa fie tentanta si evident ca e o metoda buna de a fi mai activ. Pare atat de misto totul, incat iti vine sa te inscrii si la un concurs. Pisici, pana si Georgeta de la conta a facut un maraton. Ce, tu nu poti?!

Ba sigur ca poti. Dar daca vrei sa faci un stil de viata din asta, sa participi la concursuri, atunci treaba se schimba. Te trezesti prins intr-un cerc vicios pe masura ce te lasi prins de acest hobby. Se transforma in obicei, in pasiune si pana te dezmeticesti, deja ai mai multi pantofi de alergare decat de strada.

In cazul asta, poate ca ar fi bine ca, dupa primele alergari, cand treaba incepe sa devina mai serioasa, sa avem un soi de contract cu termeni si conditii ale alergarii, ca sa stim in ce ne bagam.

(more…)

Citește mai mult


Slăbirea localizată: ce facem cu zonele-problemă?

localizata

 

Articol scris de Horațiu Balint. Horațiu este sportiv de performanță de peste 12 ani, vicecampion național la bodybuilding, cu multiple medalii interne și internaționale la Jiu-Jitsu Brazilian și Kempo Grappling, câștigător al medaliei de bronz la Campionatul Mondial de Ju-Jitsu Newaza și participări în competiții de maraton și ciclism. De asemenea, Horațiu este antrenor de fitness și creator al programului FastShape.

Găsești toate articolele lui aici.

 

 

Dacă vrei să scapi de grăsimea din jurul stomacului, spatelui, de “colăcei”, de pe bazin sau de pe braţe, am o veste proastă. Ceea ce voi spune astăzi nu va fi deloc pe placul tău. Dacă crezi că o să te copleseaşcă informaţiile de azi şi că o să te facă să-ţi pierzi motivaţia, e clar că următorul articol nu e pentru tine.

Încă mai citeşti? Înseamnă că într-adevăr te preocupă aflarea adevărului…

Îmi pare rău că sunt cel care-ţi va da vestea cea proastă, dar dacă vrei să slăbeşti una din zonele mai sus menţionate vei fi foarte dezamăgit.

De ce?

(more…)

Citește mai mult


Costa Brava – plimbare si alergare pe tarmurile insorite ale Spaniei

CostaBrava

 

Exista doua tipuri de oameni: cei care asteapta weekendul ca sa stea acasa doarma pana la 12, sa isi incarce bateriile astfel, si cei care si le incarca exact invers si se trezesc cu noaptea in cap ca sa plece de acasa.

 

Indiferent unde e “acasa”, ma regasesc tot mai des in al doilea exemplu. Asa ca in ultimele doua weekenduri am repetat isprava cu trezitul la 5 dimineata si culcat la 12 noaptea, cu zeci de kilometri adunati in adidasi, la pas sau in alergare.

 

Acum doua saptamani am facut o excursie de o singura zi, la pas, in Costa Brava, desi locul merita cel putin 2-3 zile, ca sa fie timp si de leneveala si balaceala. Weekendul trecut m-am intors in aceleasi locuri, tocmai pentru ca voiam sa ma bucur si de stat pe plaja, dar si de o alergare usoara.

 

Costa Brava se afla in provincia Girona si se intinde din oraselul Blanes la pana la granita cu Franta. Este considerata una dintre cele mai frumoase regiuni ale Spaniei si vara e destul de plina de turisti.

 

De-a lungul ei exista un traseu celebru numit Cami de Ronda. Traseul are o versiune liniara, de 43 de km, intre San Feliu de Guixols la sud si Begur, la nord, si una circulara, de 140 de km, care cuprinde ruta liniara, dar incercuieste muntii din Girona.

(more…)

Citește mai mult


Provocare de primăvară: Zile ușoare pentru bucurie în alergare

FullSizeRender

 

Pentru că primăvara îmi inspiră mereu un aer de schimbare, anul ăsta încep sezonul cu o nouă provocare, lansată de LaDORNA. E vorba de o provocare pentru cât mai multe zile ușoare, în care voi fi mai atentă ca niciodată la cum mă simt și cum alimentația meainfluențează starea de bine și bucuria de mișcare.

 

 

 

Zile Ușoare este numele laptelui fără lactoză produs de LaDORNA, unul dintre puținele sortimente de acest fel de pe piața din România. Eu îl cumpăr de mai bine de un an și chiar am povestit despre el într-un articol pe blog.

Am fost surprinsă atunci de feedback-ul cititorilor. Lumea nu prea știa ce înseamnă lapte fără lactoză sau că există măcar soluția asta pentru persoanele intolerante, dar care vor să bea lapte adevărat, cu toate beneficiile lui incluse (gust, vitamine, minerale, grăsimi sănătoase).

(more…)

Citește mai mult


Salomon Run Barcelona – cursa cu dealuri si trepte “rompe piernas”

start2

 

Stii cum e cand orasul o ia razna la o cursa faina si tu nu esti acolo? Fear of missing out se numeste sentimentul si ne determina sa facem tot felul de nebunii. In cazul meu, a fost motivul pentru care m-am inscris la Salomon Run Barcelona – o cursa de 10 km cu pante si scari pe Montjuic, unul dintre dealurile mele preferate pentru antrenament.

 

M-am gandit ca e pe traseul meu, in zona in care locuiesc si are doar 10 km, deci n-aveam cum sa ratez asta.

 

In plus, a fost si un factor de provocare. Sunt sute de scari pe traseu si niste urcari carora spaniolii le zic “rompe piernas” si eram curioasa daca le pot alerga in ritm mai rapid.

 

Cu cateva zile inainte de cursa am mers si la un antrenament oficial in care am parcurs cam 80% din traseu. Ne-am impartit in grupe in functie de viteza propusa, iar eu am mers cu grupa a doua, condusa de Jess Bonet (atleta care a si castigat locul 1 la feminin). La antrenament nu mi-am dat seama ca e atat de buna, ca as fi fugarit-o mai tare, hehe.

(more…)

Citește mai mult


Cu adidasii in bagaj: Trasee de alergare din destinatii turistice

vacanta

 

Nu stiu altii cum sunt, dar pe mine primele zile de primavara ma duc deja cu gandul la vacanta. Si, de ceva vreme, adidasii de alergare au prioritate in bagaj. In ultimii doi ani am alergat aproape peste tot pe unde am fost in concediu, iar azi vreau sa povestesc putin despre cum fac sa gasesc trasee de alergare intr-un oras nou si pe unde se poate alerga in cateva dintre cele mai vizitate destinatii de vacanta.

 

Cum gasesti un traseu de alergat

 

Daca nu ai cui sa ceri o recomandare si nu gasesti nimic pe net, cea mai simpla metoda pentru a gasi trasee de alergare e sa te uiti pe o aplicatie specifica – Map My Run, Strava sau chiar Bike Map (pe unde se poate pedala, se poate si alerga). Eu folosesc Strava si ma uit pe harta ca sa vad segmentele si punctele fierbinti in care se antreneaza altii.

 

Alteori ma uit pur si simplu la harta orasului: am vreun parc, vreun lac sau vreo padure in apropiere de hotel? Sau macar un bulevard nu foarte aglomerat?

 

O alta varianta e sa o iei la pas in prima zi si sa vezi daca intalnesti alergatori in drumul tau. Am facut asta in Sevilla si, dupa ce am vazut ca toate tricourile fosforescente de alergare se indreapta in aceeasi directie, mi-am dat seama unde se duc sa alerge si a doua zi m-am dus si eu.

 

Iata cateva trasee de alergare incercate de mine in vacantele de prin alte orase:

 
(more…)

Citește mai mult


Cate ceva despre Barcelona

Barcelona view

 

Aveam 24 de ani neimpliniti cand am ajuns prima data in Barcelona. Abia terminasem facultatea, incepusem sa lucrez in publicitate, eram intr-o relatie cu fluturasi si viata era frumoasa. Am avut atunci patru zile in care am batut orasul in lung si in lat pe bicicleta. Mi-a placut atat de mult incat primul gand a fost “cum ar fi sa ma mut aici?”. Eram gata sa-mi fac bagajele in 5 minute daca as fi gasit un job aici.

 

Sa vin la studii nu era o optiune pentru ca imi doream experienta de munca si nici nu voiam sa ma intorc la traiul studentesc (desi nu era mare diferenta intre salariul meu de atunci si o bursa Erasmus).

 

Pe scurt, jucam destul de precaut, dar daca ar fi aparut oportunitatea, n-as fi stat pe ganduri.

 

Oportunitatea a aparut peste cativa ani.
In iarna am primit o oferta de job, lucrurile s-au miscat extrem de repede si, pana sa apuc sa ma dezmeticesc m-am trezit mutata.

 

Am primit multe intrebari despre cand ma intorc din vacanta sau din cantonamentul de alergare, dar nu e nici una, nici alta, desi n-ar fi sunat rau :).
Adevarul e ca nu stiu cand si daca ma intorc. Am renuntat sa mai consider orice lucru ca fiind permanent. Orase, case, joburi, relatii – nimic nu va fi pentru totdeauna asa cum e acum. Nu suntem blocati nici in situatiile rele si nici in cele bune.

 

Fata de acum cinci ani, cand va povesteam ca mi-as fi facut bagajele intr-o clipita, acum mi-a fost mult mai greu sa ma desprind de tot ce am enumerat mai sus. Ce fac cu jobul actual (aveam un job care imi placea mult)? Ce fac cu prietenii, cu familia, cu gasca de alergatori, cu concursurile, cu casuta mea cu gradina, bicicleta roz, cafenelele mele preferate, cu muntii?

 

Ce fac cu toate detaliile, oamenii, locurile si rutinele care construiesc universul drag si confortabil?

(more…)

Citește mai mult


Ultra Trail Barcelona – Primul maraton montan si primul podium in Spania

utbcn

 

De cand m-am apucat de alergat visez la un concurs in alta tara. Nu ca ar fi mare diferenta fata de ce avem noi: tot munti, tot goana pe poteci, dar am rulat mereu undeva in background dorinta asta.
Weekendul trecut a devenit, in sfarsit, realitate. Am facut primul meu maraton montan in Spania, la Ultra Trail Barcelona si am primit chiar mai mult decat prevedea dorinta mea initiala: am iesit pe locul 3 la categorie si pe 5 la open feminin la proba de maraton.

 

Nelinistea din timpul furtunii

 

Ultra Trail Barcelona e un concurs in Parcul Natural Garraf, cu patru distante – semimaraton, maraton, Long Trail (70k) si Ultra (100k). Startul se da din Begues, un satuc semi pustiu, care se pronunta Vegas, cu case cochete si strazi curate luna.

 

Dupa cateva zile de soare in care m-am bronzat cu urme de tricou, vineri dupa-amiaza a inceput ploaia. In Begues turna cu galeata. La fix! Zici ca organiza Murphy cursa si ne punea bete in roate. Mai alergasem pe traseul de concurs dupa ploaie si stiam ca e un fel de tobogan cu noroi, asa ca nu ma incanta deloc ideea.

(more…)

Citește mai mult


Gambe de fier – cum să le lucrezi şi de ce merită să o faci

jump

 

Articol scris de Horațiu Balint. Horațiu este sportiv de performanță de peste 12 ani, vicecampion național la bodybuilding, cu multiple medalii interne și internaționale la Jiu-Jitsu Brazilian și Kempo Grappling, câștigător al medaliei de bronz la Campionatul Mondial de Ju-Jitsu Newaza și participări în competiții de maraton și ciclism. De asemenea, Horațiu este antrenor de fitness și creator al programului FastShape.

Găsești toate articolele lui aici.

 

Gambele (muşchiul gastrocnemian şi solear) reprezintă una dintre cele mai încăpăţânate grupe musculare din câte există. Sunt două situaţii,  ori te naşti cu nişte gambe bune (genetic), ori munceşti pe brânci ca să le dezvolţi. Dacă te afli în a doua categorie şi vrei un fizic echilibrat şi niste picioare frumoase atunci e clar că trebuie să-ţi întăreşti şi tonifici gambele.

 

 

Dacă stai bine să te gândeşti, nu cred că există vreo mişcare sau acţiune în care să nu foloseşti şi gambele, de la mers, urcat pe scări, stat în picioare, ridicat pe vârfuri şi până la sărit, toate acestea necesită implicarea gambelor. Exact acesta este şi motivul pentru care trebuie să munceşti foarte mult pentru a le dezvolta. Avantajul unor gambe puternice e ca acestea preiau din stresul articular.


Unul dintre cele mai simple şi eficiente exerciţii îl reprezintă ridicările pe vârfuri. Este bine ca el să fie executat pe o suprafaţă ridicată (stepper), permiţând astfel coborârea călcâielor mai jos de nivelul orizontalei (în partea excentrică a mişcării, partea de coborâre). Picioarele sunt sprijinite pe marginea stepper-ului, iar mişcarea constă în ridicarea pe vârfuri până în punctul maxim de contracţie şi revenirea lentă până când călcâiele aproape ating podeaua. Recomand coborârea lentă astfel încât tensiunea musculară să fie constantă şi execuţia a minimum 20 de repetări. (more…)

Citește mai mult


Concurs: Afla ce e nou in sport la Conventia Internationala de Fitness

CIF

 

Pentru pasionatii de miscare, dar si pentru antrenori si specialisti din industrie, sunt destul de putine ocazii sa afle ce e nou in domeniul fitness-ului si sa se puna la curent cu tendintele in antrenamente. De aceea cred ca trebuie sa profitam de orice eveniment care aduce laolalta un numar mare de antrenori experimentati si de specialisti in domeniu. Unul dintre evenimentele de referinta in acest sens este Conventia Internationala de Fitness, aflata la a saptea editie, care va avea loc pe 23 si 24 aprilie.

 

Eu am fost o singura data acolo, la editia de acum doi ani. Conventia cuprinde un spatiu de expozanti care prezinta tot ce mai e nou in materie de programe sportive, antrenamente, echipament si nutritie – de la suplimente pana la sucuri cold pressed, gasesti de toate. In paralel au loc clase cu instructori renumiti, romani si straini. Anul acesta in program sunt antrenamente de Bosu, Circuite, HIIT, Insanity, Speed & Agility, Total Body, Plyometric workout, Indoor Cycling, Aerobic, Dance& Step, Pilates, Body & Mind, Boot, AMP si Stretching.

 

(more…)

Citește mai mult


Alergare și ciocolată pe 8 aprilie la Hot Chocolate Race

hot-chocolate-race

 

Lucrurile bune vin la pachet. Cum ar fi alergarea și ciocolata. Iar pe 8 aprilie, la Hot Chocolate Race, te poți bucura de amândouă.

Cursa se află la prima ediție și va purta alergătorii pe aleile Parcului Herăstrău.

Hot Chocolate Race e un eveniment organizat de MPG, parte din seria RunFest. Există un traseu de 10km și unul de 5km, dintre care poți alege în funcție de cât ești de pregătit sau de câtă ciocolată caldă îți propui să bei :)

Dacă sună tentant și vrei să te înscrii, poți alege din două variante de kit de concurs – unul Standard și unul Premium. Cel Premium conține număr de concurs, chip de cronometrare (doar pentru cursa 10 km), vestă polar inscripționată cu numele evenimentului Hot Chocolate Race 10/5 k, medalie de finisher și un delicios Chocolate Box (un mix de ciocolată caldă cu fructe proaspete, biscuiți, napolitane și topping de … evident, ciocolată). Kitul Standard conține aceleași surprize, mai puțin vesta.

(more…)

Citește mai mult


Review: Eu sunt Zlatan. Autobiografia “zeului” din ghetouri

zlatan

 
 

După ce citești Open-ul lui Agassi sau vreo poveste despre viața lui Muhammad Ali e greu să te mai impresioneze o autobiografie a vreunui sportiv. Și totuși, Ibrahimovic reușește. Eu sunt Zlatan e o autobiografie reusita dintr-un alt punct de vedere, ce-i drept, pentru ca e pe jumatate entertainment. E o combinatie buna de poveste despre sportivul de succes care porneste de la sanse numarate cu minus, cu o personalitate puternica, controversata, asezonata cu detalii despre cum se vede lumea fotbalului din vestiar.

 
 

Ibra se descrie drept rebelul din ghetto-uri care a știut că, doar din cauza originii lui, va trebui să muncească de câteva ori mai mult decât colegii lui suedezi de la Malmo FF ca să ajungă unde își dorește. Si chiar a făcut-o. A ajuns la Ajax, Juventus, Barcelona si Milan, devenind unul dintre cei mai bine platiti jucatori din lume.

 

Povestea e scrisa cronologic, incepand cu detalii personale despre viata de copil din tata bosniac si mama croata si despre relatia cu familia lui – tata alcoolic, sora dependenta de droguri, familie destramata etc. Tatal lui, desi era de acord cu faptul ca joaca fotbal (maximum de sustinere pe care l-a primit), a venit sa-l vada jucand foarte tarziu, cand devenise deja faimos.

 

Ibrahimovic se compara cu alti jucatori mai “cuminti” sau mai obedienti, dar pune asta pe seama faptului ca unii dintre ei au avut parte de o copilarie fericita, fara lipsuri, n-au avut nimic altceva de facut decat sa joace fotbal si au fost crescuti la echipe-vedeta inca de mici. Oarecum isi scuza temperamentul prin turbulentele pe care a fost nevoit sa le depaseasca.

(more…)

Citește mai mult


Spectator la Maratonul din Barcelona

FullSizeRender

 

Cand pui ceasul sa sune la 7 dimineata duminica, desi te-ai culcat la 2 am, trebuie sa fie pentru un motiv bun. Si Maratonul de la Barcelona a fost unul extrem de bun. Peste 20.000 de oameni au alergat pe un traseu care i-a purtat prin cele mai turistice puncte ale orasului – Plaza Espana, Plaja Barceloneta, stadionul Camp Nou, Sagrada Familia si multe altele.

N-am luat in calcul sa particip pentru ca inca nu ma simt pregatita pentru un maraton pe plat. Dupa prima experienta de genul asta, din 2015, am zis ca data viitoare cand ma mai mananca degetele sa apas Register pentru un maraton pe plat o voi face doar cu cel putin 6 luni de pregatire serioasa si specifica inainte. Altfel e al naibii de dureros si uzura se aduna.

Asadar, m-am bucurat de energia evenimentului, dar si de faptul ca eu n-a trebuit sa alerg.

(more…)

Citește mai mult


Traseu în Parcul Natural Montseny: 50Km și 5 vârfuri în munții catalani

IMG_1424

 

Traseu: Montseny – Les Agudes – Font del Puig – Matagalls – Coll Formic – Pla de la Calma – Sui – Turo de Samont – Montseny
 

Distanta – 50 km (cu o portiune de ratacire la final care poate fi evitata)
Durata – 14 h
Marcaj – alb cu rosu (GR 5) si verde cu galben

Gasiti harta aici

 

IMG_1427

IMG_1416

 

E a doua oara cand subestimez muntii spanioli (uups, de fapt catalani). Prima data a fost acum 4 ani, cand am mers la o via ferrata pe Montserrat, cu dificultate medie. Medie poate pentru cei experimentati, dar pentru mine a fost destul de hardcore. Must do that again! 😀

Weekendul trecut, dupa cateva zile de urmarit prognoza meteo care nu se mai hotara daca va fi soare sau nu, am stabilit un traseu relativ aproape de oras, cam la o ora de condus de Barcelona.

Traseul inconjoara parcul natural Montseny, o zona celebra pentru apele minerale de calitate.

IMG_1473

(more…)

Citește mai mult