Rice cakes: Batoane de orez energizante pentru curse si antrenamente

IMG_4535

 

 

Dacă incă te intrebi ce să mănânci când alergi sau când pedalezi si cu ce poți inlocui batoanele energizante din comerț, am ceva bun pentru tine: o rețetă testată de rice cakes. Le-am făcut pentru prima dată inainte de Marathon 7500 si, chiar dacă nu am alergat si le-am făcut pentru alții, le-am incercat si eu. Evident.

 

Rice cakes sunt alternativa de casă, fără gluten, fără zahăr si mai sănătoasă a batoanelor din comerț. Nu că unele dintre acelea n-ar fi sănătoase, dar e altceva când le faci tu acasă si stii ce pui in ele. Aceste batoane energizante din orez sunt super incărcate cu carbohidrați si grăsimi bune si au suficiente proteine si minerale care te vor ajuta să susții efortul intr-un antrenament greu, la o cursă de anduranță sau chiar la o drumeție pe munte.

 

Sunt sățioase si dulci, dar poti jongla cu rețeta si le poți face si sărate, dacă vrei. Ar merge bine cu ingrediente de genul măsline, parmezan, rosii uscate, in cazul in care preferi mâncarea sărată. Sau, si mai bine, poți face si dulci, si sărate.

(more…)

Citește mai mult


Concurs: Câștigă o invitație la Oslea Night Ridge

Oslea Night Ridge 1

 

Dintre toate cursele la care regret că nu am ajuns până acum, Oslea Night Ridge e cu siguranță in topul primelor. Dar odată și odată tot iau eu startul și acolo.

 

Anul acesta, a doua ediție a Oslea Night Ridge are loc pe 12 august. Cursa cuprinde două trasee. Unul este Vertical Piatra Iorgovanu, cu 3,6km lungime și 800m diferență de nivel, iar celălalt este Oslea Night Ridge, de 14,2 km și 900 m diferență de nivel.

Traseul vertical are startul ziua, în timp ce Oslea Night Ridge este o cursă nocturnă, iar organizatorii spun că ar fi cea mai dură dintre cursele de noapte de la noi.

(more…)

Citește mai mult


Unde găseşti rochii de designeri români la preţuri bune

rochii

 

 

 

Lucrând cu mai multe branduri de fashion româneşti de-a lungul anilor, mi-am dat seama că designerii noştri fac o treabă excelentă, dar cei mai mulţi nu reuşesc să îşi promoveze suficient creațiile. Aşa ajungem să avem pe stradă sau pe la evenimente senzaţia de uniformă, că suntem toate îmbrăcate la fel și să știm prea puține despre ce ne oferă designul autohton.

 

E păcat, pentru că e un cerc vicios – designerii au comenzi puţine, deci unii sunt nevoiţi să ţină preţurile mari, ceea ce duce la o limitare şi mai mare a targetului lor şi la bugete de promovare mici.

 

Pe de altă parte, există şi designeri români la care vei găsi preţuri comparabile cu cele din magazinele aşa-numite fast fashion. Numai că, aşa cum ziceam, dacă nu eşti foarte la curent cu ce e nou în domeniu şi dacă nu frecventezi târgurile de fashion, e greu să auzi de ei.

(more…)

Citește mai mult


Fox Trail Half Marathon – semimaraton de toamnă în Băneasa

RUNFEST_FOX TRAIL Half Marathon_start_foto Ovidiu Salavastru

 

Pe 2 septembrie, în pădurea Băneasa are loc o nouă ediție a Fox Trail Half Marathon, o competiție de trail running cu trei distanțe, în funcție de vârstă și pregătire.
 
Alergătorii pot alege între traseul Scurt, de 5 km, disponibil pentru copii și începători, începând cu vârsta de 6 ani, cel Standard – 10 km, accesibil pentru toți concurenții ce au împlinit 14 ani și vor să experimenteze o tură mai lungă pe teren accidentat sau cek Epic – 21 de km, o probă de semimaraton solicitantă deschisă alergătorilor antrenați și obișnuiți cu antrenamentele de anduranță, care sunt fie amatori, fie profesioniști.
 
Ca toate evenimentele MPG, mă aștept la un concurs distractiv și bine organizat. Așa a fost anul trecut, când am ieșit pe locul I la categorie, chiar dacă nu am avut cine știe ce timp.
 
Va fi o ocazie să alergi în răcoarea pădurii și să mai lași asfaltul. În plus, dacă faci o cursă bună, te așteaptă premii de la sponsorii evenimentului.
 

Mai multe poți afla chiar de pe site-ul Fox Trail Half Marathon, dar te invit să fii atent și pe pagina mea de facebook pentru că pregătesc o surpriză :).
 
Înscrierile sunt deja deschise pe site-ul Runfest, iar taxa este de 89 lei până pe 6 august. Pentru copiii cu vârste sub 12 ani, înscrierea costă 45 de lei.

 

Foto: Ovidiu Salavastru

 

Citește mai mult


Marathon 7500 văzut de pe margine

Varful Omu

 

 

“De dimineață-n zori de zi
Se coboară îngerii”

 

A trecut o săptămână de la Marathon 7500 și tot nu pot să-mi scot Phoenix-ul din cap. Nici senzația pe care o aveam în mașină, în drum spre Peștera, când îmi aminteam de treptele acelea de lemn de lângă mânăstire şi cum abia le mai alergam anul trecut cot la cot cu Cristina Cecan, ca pe cireaşa de pe tortul celor 45 de km. Nod în gât.
 
Când nu poți alerga, faci ce poți ca să-ți ții mintea și picioarele ocupate cu altceva. Așa că eu mi-am pus toată energia în rolul de spectator la cursă și suport pentru cei care chiar au tras.
 

Joi am ajuns destul de devreme la base camp, în Peștera – doi concurenți (Cristina și Andrei, echipa Blue Skies) și doi accidentați veniți ca suporteri. Ne mânca în talpă pe amândoi privind cu jind cum își pregătesc ceilalți echipamentul pentru alergare.
 
Am avut timp să socializez cu alergătorii, cu prieteni de care îmi fusese dor, să instalăm corturile și să observ tensiunea aceea din aerul răcoros din seara precedentă startului. Alergătorii știu despre ce vorbesc – golul din stomac când te uiți cum se lasă întunericul peste munte, lumea mai vânzolește un pic și se pregătește de culcare devreme, corpul e în expectativă și știi că mai sunt câteva ore până începe nebunia. Îmi place mult, e ca un drog de emoții pe care deja știu să le declanșez cât de cât controlat și le savurez. Deși odată pornite, e mai greu să le opresc și mă prinde startul făcând exerciții de respirație. Da, îmi fusese dor de asta.
(more…)

Citește mai mult


Reteta pão de queijo braziliene, fara gluten

image4

 

N-am fost niciodata in Brazilia, dar ma incanta cultura lor din toate punctele de vedere, de la creativitatea in publicitate pana la cea din bucatarie. Pana acum nu am incercat foarte multe retete de-ale lor, insa tot ce am incercat mi-a placut. Pe aici, prin Barcelona, sunt la moda foarte mult bowl-urile cu acai (fruct rosu brazilian) si preparatele pe baza de faina de manioc (sau yucca).

 

Pão de queijo e una dintre aceste retete traditionale braziliene. As zice ca pao de queijo e pentru brazilian ce e merdeneaua pentru roman, numai ca e un pic mai sanatoasa.

 

In Brazilia se consuma foarte multa faina de tapioca sau de manioc. E o faina amidonoasa provenita dintr-un tubercul si absoarbe foarte multa apa cand e gatita, de aceea se foloseste si la multe retete vegane, vegetariene, pentru diverse sosuri sau creme.

(more…)

Citește mai mult


Sondaj: 2 din 3 angajati spun ca s-au ingrasat de la munca la birou

infografic

 

66% dintre angajatii romani care au raspuns unui sondaj realizat de ejobs spun ca in ultimul an s-au ingrasat, iar mai bine de jumatate dintre ei (58%) au spus ca nu au facut sport in ultimele 6 luni din cauza lipsei de timp sau a oboselii, puse pe seama programului de la job.

 

In studiu, dintre cei 66% de respondenti care s-au ingrasat, 85% recunosc ca motivul principal e faptul ca nu au facut miscare.

 

Jumatate dintre ei spun ca mananca produse care contin faina si zahar (covrigei, dulciuri, paine si alte snacks-uri) de cateva ori pe zi. Si, evident, cand adaugam diverse “bonusuri” in meniu si nu facem miscare, kilogramele se aduna.

 

Numarul de kilograme acumulate odata cu sedentarismul e destul de ingrijorator, daca ma intrebati pe mine. Aproape jumătate (48%) dintre cei care s-au îngrășat în ultimul an au luat în plus 5 kg, 38% au luat între 5 și 10 kg, iar restul de 14% au acumulat peste 10 kg.

(more…)

Citește mai mult


Ce mananc zilnic inainte de Marathon 7500

poza-mancare

 

Daca la capitolul antrenamente de alergare pentru concursuri avem destul de multe surse de informare sau ne mai antrenam si de capul nostru fara sa fie o problema majora, cand vine vorba de nutritie pentru competitii primesc destul de multe intrebari de la voi.

 

Si e normal. Poate in timpul cursei stim ca ne-ar prinde bine un gel la 40 min sau un activator in punctul X – fiecare stie mai bine cu ce se intelege, ce nevoi are si cum reactioneaza la diverse surse de energie.

 

Totusi, e cel putin la fel de importanta nutritia dinainte de concurs, iar de aici se pot schimba multe. Cum ne ajustam meniul in functie de antrenamente? Cum avem grija sa ii furnizam corpului tot ce ii trebuie pentru a fi pregatit pentru a sustine efortul, dar si pentru refacere? Cum facem sa evitam lista lunga de probleme care pot aparea daca nu mancam potrivit?

Mai sunt mai putin de doua saptamani pana la Marathon 7500 si m-am gandit sa va ofer niste inspiratie in ce priveste nutritia dinaintea concursului.

(more…)

Citește mai mult


Antrenamentul starii de spirit pentru decizii mai bune

palawan

 

Mai tii minte un moment cand te-ai simtit perfect, zen, stiind ca totul e si va fi bine, orice ar fi?

 

Poate a fost dupa o iesire cu cei mai buni prieteni, poate intr-un moment cand ai vazut rasaritul singur pe munte sau poate dupa o repriza de ras isteric de la un video cu catei care n-au voie in pat si totusi se urca.

 

Sunt o multime de lucruri care pot declansa starea asta, important e sa-ti amintesti cel putin unul si am sa-ti explic de ce.

(more…)

Citește mai mult


Mituri pe care le cred femeile (si nu numai) despre antrenamente

fit2

 

Desi în ultima vreme imaginea femeii puternice fizic, psihic si social e promovată foarte mult, iar convingerile despre cum ar trebui să arătăm, să ne purtăm si să gândim se schimbă, observ că primesc în continuare întrebări despre o mulțime de mituri legate de sport si nutriție.

 

Am luat cele mai auzite 5 mituri despre antrenamente auzite de la fetele din jurul meu si le-am detaliat un pic. Fără să judec, pentru că am fost si eu acolo (ah, vremurile în care credeam că dacă fac ridicări pe vârfuri o să-mi crească gambele). Poftiți de citiți si sper să vă ajute să vă antrenați mai cu spor si mai cu drag.

 

Mitul nr. 1: Dacă lucrezi cu greutăti te faci Mr Muscolo

 

Nu e cazul să te sperii că vei deveni Hulk dacă iei o ganteră de 5kg. Nu ai cum, pentru că nu ai testosteron suficient. Stiu că ai văzut poze cu bodybuilderi si poate nu îți place cum arată (mie unii îmi plac, dar nu discutăm gusturile acum). Ce trebuie să stii e că majoritatea musculosilor care te sperie iau pastile cu nume pe care noi nici nu le putem pronunța.

 

Nu te uita cu teamă la pozele femeilor care concurează la competiții de bodybuilding pentru că n-ai nicio sansă să ajungi asa, nici dacă ai vrea. Sunt bărbați care se chinuie să crească în masă musculară si nu reusesc, după luni sau ani de antrenamente cu greutăți mari. De ce crezi că ai să reusesti tu?

 

Iar faptul că după primele antrenamente de forță simți că ți se umflă muschii nu e decât efectul de pompare combinat cu microleziunile musculare (febra musculară) care duc la o usoară retenție de apă. Ei nu vor rămâne asa. Poate vor creste un pic, dar vor creste în timp, nu după două-trei antrenamente. Iar pe măsură ce va creste putin masa musculară, ea te va ajuta să arzi mai mult si, cu o alimentație potrivită vei reusi să scoți fibrele la lumină.

 

Mitul nr.2: Unele sporturi îți alungesc muschii

 

Asta e un pic amuzantă, recunosc. Să stabilim ceva de la început: forma muschilor tăi ține de genetică. Ai aceiasi muschi tot timpul vieții, dar de multe ori poți avea deasupra lor si un strat de grăsime care să-i facă să pară mai masivi, alteori îi poți avea mai mult sau mai puțin dezvoltați.

 

Si eu întorc capul după multe yoga bodies pe stradă – siluetă subțire, cu muschi un pic definiți, flexibilitate, piele frumoasă etc. Însă întrebarea e cât din forma lor e rezultatul orelor de yoga si cât e faptul că oamenii care practică yoga de obicei mănâncă mai puțin, mai sănătos, mai constient, si automat sunt mai fit si mai slabi.

 

Din păcate sau din fericire, muschii tăi vor avea aceeasi formă tot timpul, dar depinde de tine să o scoți la suprafață prin antrenamente si alimentație care să-ți îmbunătățească raportul dintre masă musculară si grăsime. În loc să-ți compari fesierii cu ai unui model de fitness, mai bine îi compari cu ei însisi, varianta din urmă cu o lună.

 

Mitul nr. 3: Cu cât te antrenezi mai mult, cu atât mai bine

 

Ca în majoritatea situațiilor în viață, ideea de bază în antrenamente e să obții rezultatul maxim cu efort minim.

 

Antrenamentele lungi, dese si extreme fac mai mult rău decât bine. E posibil să-ți dai peste organismul cu antrenamente zilnice. Nu mai zic de program si viață socială. Chiar dacă îți lasi toate celelalte lucruri pe planul doi, tot nu e sustenabil pe termen lung să-ți petreci tot timpul liber la sală.

 

Cele mai mari riscuri în cazul ăsta sunt supra antrenamentul si accidentările. Mai bine te concentrezi pe antrenamente mai rare, dar mai scurte (45-60 min) si mai eficiente.

 

Poți încerca o combinație de antrenamente HIIT alternate cu cycling, stretching si cu mai mult focus pe grupe musculare mai puțin lucrate. Sigur vor fi mai eficiente decât orele lungi petrecute la sală cu exerciții repetitive, intense, cu greutăți mari.

 

Mitul nr.4: Sala compensează burgerul

 

Cam 70-80% din felul în care arăți si te simți ține de alimentația pe termen lung. Degeaba te pedepsesti cu antrenamente grele după masa de Paste sau după vreo porceală. Un antrenament intens sau lung nu sterge cu buretele excesul alimentar.

 

Am si eu zile în care vandalizez patiseriile după vreun maraton sau când nu reusesc să-mi aplic propriile sfaturi despre cum să eviți excesele de sărbători. Când se întâmplă asta, încerc să nu mă stresez prea tare pentru că vinovăția nu ajută. Ce ajută cu adevărat e să revin on track cât mai repede posibil, cu acelasi tip de antrenamente, ba chiar cu unele mai usoare, dacă am făcut si o pauză.

 

Tendința asta de a ne pedepsi cu antrenamente lungi si grele e evidentă dacă ajungi la sală după sărbători si vezi că e full. Dar nu la sală ar trebui să mergem dacă suntem convinsi că asta e o soluție, ci la psiholog. În orice caz, ține minte că si excesele ocazionale fac parte din normalitate.

 

Mitul nr.5: Alergarea e cea mai bună metodă de a slăbi

 

Am căzut si eu în capcana asta când eram tânără si naivă. Dar până la urmă a iesit ceva frumos. M-am apucat de alergat ca să slăbesc două kilograme, pe vremea când chiar credeam că alergarea e cea mai bună metodă de a slăbi. Până la urmă m-am prins că nu este, dar a început să-mi placă si nu m-am mai oprit de atunci.

 

Dacă obiectivul tău e să slăbesti, alergarea te va ajuta, dar nu la fel de mult si sigur nu la fel de repede precum alte tipuri de antrenamente. Dacă ai mai multe kilograme în plus e chiar mai bine să nu începi cu alergarea, pentru că îți va pune presiune pe articulații si poți avea probleme.

 

Mai degrabă încearcă să umbli la meniu si să te concentrezi pe antrenamente care implică mai multe grupe musculare, cum ar fi exercițiile compuse făcute la intensitate mai mare sau chiar antrenamentele cu greutăți, începând usor, cu greutatea corpului si apoi adăugând pe măsură ce progresezi.

 

(more…)

Citește mai mult


Ultimele zile de înscrieri la Urbatlon

MPG_URBATLON_final spumos_foto Ovidiu Salavastru

 

Când auzi cursă cu obstacole, poate te gândesti la un traseu de genul Spartan. Dar nu toate sunt despre efort extrem si împins corpul la limită. Există si curse cu obstacole în care accentul cade pe distracție, cum ar fi Urbatlon.

 

Urbatlon e un eveniment organizat de MPG pe 24 iunie, la ora 11.00, la Arena Națională si e parte din seria RUNFEST.

 

Anul trecut am participat la Urbatlon  împreună cu Pyuric. Am alergat, am făcut burpees, slalom cu un cărucior de cumpărături, am traversat un castel gonflabil si o piscină cu spumă si alte câteva obstacole care mai de care mai neobisnuite.

(more…)

Citește mai mult


Lucruri neturistice de făcut în Barcelona

Plaja din Sitges

 

Ok, ți-ai luat bilete pentru Barcelona. Dacă e prima dată când vizitezi orasul, atunci probabil ai să bifezi obiectivele clasice – plaja, Las Ramblas, La Boqueria. Tu si alte zeci de mii de turisti în acelasi timp. Dar dacă îți mai rămâne puțin timp si vrei să descoperi o altă latură a Barcelonei, una mai puțin aglomerată, îți recomand să încerci si altceva.

 
 

Mergi la un spectacol de flamenco

 

Show-urile de flamenco sunt la tot pasul, pentru că agață mulți turisti. Însă dacă vrei să vezi unul cu adevărat autentic, recomand două locuri: Jazzsi sau 23 Robadors. Si ele au devenit mai turistice, li s-a dus vestea, asa că trebuie să ajungi cu o oră înainte de începerea spectacolului ca să prinzi loc. Dar crede-mă că merită. Cu dansatori si trupe renumite, dar prețuri mici, ai să poți să spui că ai văzut un spectacol de flamenco adevărat, nu unul gândit doar pentru portofele de guiris.

 
 

Flamenco night . . . . . #flamenco #barcelona #music #dance #spain #bcn#catalunya #catalunyaexperience #beautiful #art

A post shared by Carmen Albisteanu (@carmenalbisteanu) on

 
 
(more…)

Citește mai mult


Eugeni Gil, Team Salomon Spain: Kilometers are the key. To run a marathon, practice a marathon

eugeni-gil

 

 

Eugeni Gil, unul dintre recruții relativ noi din Team Salomon Spain, are doar 23 de ani, dar știe foarte bine ce vrea – să devină alergător profesionist de curse montane. Anul trecut a făcut o schimbare majoră de stil de viață si s-a mutat în creierii Pirineilor ca să se poată antrena ca la carte, cu cât mai mult volum.

Eugeni este, de câțiva ani, factorul surpriză în peisajul alergărilor montane din Spania, după ce a câștigat competiții celebre, cum ar fi Maraton Cap de Creus, terminând cursa înaintea unor sportivi renumiți.

Am stat de vorbă cu el și am descoperit un tânăr modest, dar hotărât, care își alimentează efortul cu dragostea pentru munte.

Citește interviul de mai jos dacă vrei să afli cum se antrenează un sportiv de top internațional, care sunt sfaturile lui pentru cei aflați la început și cum se vede peisajul tot mai colorat al alergării montane din fața panglicii pe care scrie Elite.

 

*Am lăsat interviul în engleză ca să transmit cât mai clar micile subtilități, dar dacă îmi spuneți că e nevoie de o traducere, o pot face.

(more…)

Citește mai mult


Olla de Nuria 2017 – alergare la înălțime pe creasta Pirineilor

nuria2

 

Weekendul trecut am avut parte de cea mai frumoasă alergare de când sunt în Spania: semimaratonul Olla de Nuria, aflat la a XI-a ediție. A fost o cursă de la care nu stiam la ce să mă astept, cu un profil cu care nu sunt obisnuită si pentru care nu m-am antrenat cum trebuie, însă mă bucur că nu am dat înapoi.

 
 

A fost senzațional traseul: 22 de km cu 3880m diferență de nivel acumulată (cam 1900m urcare si tot atât de coborâre). Desi a fost o bătălie continuă cu urcările si altitudinea, m-am simțit bine pentru că nu am forțat prea tare si am terminat-o mai bine decât credeam, în 3h 45min, cu locul 9 la categorie, 11 la open feminin si 173 la general, din 520 de finisheri.

 
Cum spuneam, obiectivul meu a fost să fac un antrenament mai serios pentru Marathon 7500 si să mă bucur de una dintre cele mai iubite si mai frumoase curse din Catalonia. Si vorbesc serios când folosesc superlativele, locurile s-au ocupat în câteva ore de la deschiderea înscrierii.

 
(more…)

Citește mai mult


Următoarea oprire: Olla de Nuria

olla de nuria

 

Mi-am propus să văd cât mai mult din munții spanioli si să profit de timpul liber fie pentru plimbări, fie pentru curse. Țin să menționez asta ca să nu uit uneori de ce fac unele trăznăi. Cum ar fi înscrierea la Olla de Nuria, de peste câteva zile (11 iunie).

 

Când am primit propunerea să mă înscriu, habar n-aveam în ce mă bag. Stiam doar că Olla de Nuria (si celelalte curse din concurs) se țin în Vall de Nuria, una dintre cele mai frumoase zone din Pirinei. E menționată cam de toată lumea de aici în topul recomandărilor de munți pe care mi le fac, alături de Aiguestortes, Pico Aneto, Monte Perdido etc.

 

Si pentru că în plimbare încă nu am ajuns acolo, voi merge pentru prima dată în alergare. Alergare e mult spus, pentru că Olla de Nuria are un profil foarte vertical – 21 km cu 3880m diferență de nivel. Prima parte e doar urcare: în 5km se adună 1000m diferență de nivel până pe vf Puigmal, după care sus-jos-sus-jos încă vreo 10-12km si la final coborâre abruptă pe teren tehnic. Delooooc specialitatea casei.

 

În plus, e o cursă destul de pro. În fiecare an vin elitele alergării montane, iar locurile se ocupă în câteva ore de la deschiderea înscrierilor.

 

E clar că o să doară cei 3880m diferență de nivel, probabil o să fie si foarte cald, dar cum ziceam la începutul articolului, merg acolo cu câteva planuri care merită tot efortul. Primul – să văd ce e cu Nuria asta lăudată în stânga si dreapta, al doilea – să fac un antrenament mai serios pentru Marathon 7500 si al treilea – evident, să văd cum e un concurs cu asemenea participanți.

 

Si, chiar dacă traseul o să fie o provocare foarte serioasă si nu pot să fiu cine stie ce competitivă, vreau să văd cum mă descurc pe genul ăsta de profil, nemaiîncercat până acum.

 

Când o să ardă muschii, sper să-mi amintesc toată lista asta de motive :)

 

În orice caz, asta e socoteala de acasă. Vedem acolo cum va fi, cât de mult vor coopera picioarele pe urcări si cât de bine am să mă simt. Mă simt ca la început din punctul ăsta de vedere, pentru că nu îmi dau seama clar la ce să mă astept.

 

Ce pot să fac e să admir video-ul cu povestea Olla de Nuria de anul trecut, ceea ce vă doresc si dumneavoastră.

 

 

Citește mai mult