Inspirație la sală: 7 antrenori îți recomandă exercițiile lor preferate

THE GEAR YOU NEED (1)

 

Treaba e clară. Diminețile cu soare în care era o plăcere să faci o alergare în parc au cam inrat în sac pentru moment. Cei mai îndrăzneți dintre noi continuă antrenamentele afară, dar dacă frigul și zăpada sunt o problemă pentru tine, e timpul să găsim alte soluții, cum ar fi antrenamentele indoor.

Ca să-ți fie mai ușor să-ți faci un plan de bătaie și să ai inspirație pentru antrenamentele la sală, am stat de vorbă cu șapte antrenori pe care îi urmăresc și îi admir. Am aflat de la ei care sunt exercițiile lor preferate pentru trei zone principale ale corpului – picioare, core și upper body.

Sunt exerciții pe care le recomandă pentru eficiență maximă clienților pe care îi antrenează și vei vedea că unele dintre ele sunt menționate de mai multe ori, un motiv în plus să le treci în topul listei tale de priorități.

Citește mai jos și vei afla care sunt exercițiile recomandate de fiecare antrenor, metode de execuție corectă, adaptări în funcție de nivelul tău și recomandări de a le integra în circuite sau planuri de antrenament pe termen mai lung.
(more…)

Citește mai mult


Winter Bootcamp: Învață să mănânci pentru obiectivul tău

winterbootcamp

 

De când citesc despre nutriție și am luat și acreditarea de nutriționist, cred că nu trece zi fără să mă întrebe cineva dacă e ok ce mănâncă.

– Carmen, ce zici? E cam mare porția, nu?
– Am voie să mănânc asta?
– Am voie să combin asta cu asta?
– Nu-i așa că nu e ok să mănânci seara?
– E normal să nu mi se facă foame dimineața și să iau prima masă la 4pm?

Răspunsul e același: depinde.

Câte ore de mișcare faci pe săptămână. Ce fel?
Vrei să alergi?
Sau să te antrenezi cu greutăți?
Vrei să înlocuiești niște obiceiuri alimentare nesănătoase?
Vrei să ajungi să mănânci legume și chiar să-ți placă?
Ești vegetarian?

 

Soluția e diferită în funcție de obiectivul cu care pleci la drum, dar și de punctul în care te afli acum, preferințele tale și ce îți priește. Nu-i ok să mănânce toată lumea aceeași supă de varză. De fapt, nu-i ok să o mănânce nimeni :)

(more…)

Citește mai mult


Despre rezoluțiile altora și toleranța noastră

hippo

 

Azi inaugurez o nouă serie de guestposturi scrise de Horațiu Balint, unul dintre sportivii și antrenorii pe care îi admir pentru realizări și stil de lucru. 

Horațiu este sportiv de performanță de peste 12 ani, vicecampion național la bodybuilding, cu multiple medalii interne și internaționale la Jiu-Jitsu Brazilian și Kempo Grappling, câștigător al medaliei de bronz la Campionatul Mondial de Ju-Jitsu Newaza și participări în competiții de maraton și ciclism. De asemenea, Horațiu este antrenor de fitness și creator al programului FastShape.

Vei găsi toate articolele lui aici.

 

Cu toții știm cât de sâcâitor e atunci când mergi la sală și, să spunem ca vrei să faci piept și toate băncile, cablurile și aparatele sunt ocupate. Mai ales când sunt ocupate de oameni pe care nu i-ai mai văzut niciodată la sală.

Astăzi aș vrea să mă adresez celor care se antrenează frecvent într-o sală și nu numai. E sezonul în care sălile se umplu de ‘new year resolutioners’ (acele persoane care, la fel ca anul trecut, și-au promis că o să slăbească și că o să-și schimbe aspectul fizic.

Apelez la înțelegerea și răbdarea voastră, a oamenilor fideli cultului sportului. Nimeni nu s-a născut învățat. Când întâlniți o astfel de persoană, nu-i dați cu flit și nici nu faceți comentarii răutacioase (oricum în 3 săptămani nu știu dacă vă veți mai întâlni cu mai mult de 20% din ei), din contră, salutați-i, zâmbiți-le, oferiți-le un sfat atunci când vi-l cer sau când greșesc (dacă nu țin cont de el, lăsați-i în pace). (more…)

Citește mai mult


Ok, vrei să faci mai multă mișcare. De unde începi?

alergare2

 

Rezoluții, nerezoluții sau planuri mai vechi – poate ți-ai propus ca în sfârșit, 2017 să fie anul în care să intri în formă, să te miști mai mult și să te simți mai bine. Dar de unde începi? Cum alegi din atâtea variante, cum știi că te bagi în ceva ce vei putea susține pe termen lung și ți se va potrivi?

Metoda mea preferată e o combinație de trial and error și experiența altora. Iar din experiența mea de până acum, ca să-ți fie mai ușor să faci loc câtorva ore de sport în viața ta, poate fi mai ușor să decizi ce să faci, cât să investești (timp, bani etc.) și să știi la ce să te aștepți dacă pornești de la motivația principală.

 

Prin urmare, un început bun ar fi să stabilești clar de ce vrei să faci asta. Alergarea, deși pentru mulți pare cea mai simplă și mai la îndemână formă de a fi mai activ, nu e soluția pentru orice și oricine. Din contră, pentru majoritatea motivelor pentru care se apucă de obicei lumea să facă mai multă mișcare există opțiuni mai eficiente decât 2-3 alergări săptămânale.

(more…)

Citește mai mult


O rezoluție de an nou pentru sănătatea ta

stiucatam

 

Povesteam acum ceva vreme despre cifrele care contează în viața fiecăruia dintre noi. Până recent, recunosc că pentru mine au fost prioritare cele legate de experiențe, oameni, cunoaștere, viață personală și profesională. Mai nou, însă, am început să fiu mai atentă și la cifrele care îmi reflectă starea de sănătate.

Una dintre ele este nivelul colesterolului, un indicator căruia nu-i dăm mare atenție la 20-30 de ani, fie pentru că nu înțelegem importanța lui, fie riscurile. Mult timp și eu am crezut că e ceva ce o să mă preocupe cândva, odată cu ieșirea la pensie. Între timp am aflat că o analiză a profilului lipidic e recomandată încă din copilărie, pentru că atunci încă mai pot fi ținuți sub control unii factori care îl influențează.

Azi vreau să vă povestesc pe scurt ce este colesterolul și de ce o simplă analiză a profilului lipidic ar trebui să fie pe lista voastră de rezoluții de an nou.

(more…)

Citește mai mult


Review: Anatomia alergării

anatomia-alergarii

 

De Sărbători am primit o carte despre alergare de pe lungul meu whishlist: Anatomia alergării – Ghidul vostru ilustrat pentru creșterea forței, vitezei și rezistenței, de Joe Puleo și Patrick Milroy. Pentru că am primit multe întrebări despre cât e de bună sau de rea, i-am făcut o recenzie și o listă de pros and cons care să te ajute să decizi dacă merită să o citești.

 

Anatomia alergării e o carte destul de tehnică, nu e vreo poveste de glorie inspirațională a vreunui alergător celebru. E axată pe beneficiul pe care antrenamentele variate de alergare și de forță îl au pentru creșterea vitezei și rezistenței.

Practic, autorii amintesc că nu e suficient să ieși la alergări multe și fără sens, ci susțin crearea unui plan care să includă și altceva decât kilometri lungi, cum ar fi antrenamente de viteză sau de forță pentru grupele musculare cu rol principal sau secundar în alergare.

Ideea de la care pornesc este că nu numai mușchii picioarelor influențează felul în care alergăm, ci și cei ai spatelui, ai brațelor, ai mijlocului, ba chiar și ai feței. Pentru a crește performanța în orice tip de alergare, ei vorbesc despre tehnica corectă, echilibrul rezultat dintr-o musculatură dezvoltată simetric.

(more…)

Citește mai mult


2016 – Connecting the dots

7500

 

De Crăciunul trecut trăgeam linie după un an de alergări mulțumeam unei liste lungi de oameni care mi-au îmbogățit 2015 cu multe amintiri frumoase. Anul ăsta ar fi prea mulți. Atât de mulți oameni cărora le-am văzut latura bună și atât de multe trăiri memorabile încât sunt copleșită de recunoștință.

Dacă 2015 a fost anul surprizelor, pot să spun că 2016 a fost anul posibilităților. Anul care mi-a dovedit că ORICE se poate întâmpla dacă pui o minimă bază contextului necesar. Și cred că e doar începutul.

(more…)

Citește mai mult


10 pensionari care se mișcă mai bine decât tine

Johanna Quaas, una dintre cele mai în vârstă gimnaste din lume (Foto - Silverfit)
Johanna Quaas, una dintre cele mai în vârstă gimnaste din lume

 

O fi mișcarea secretul tinereții fără bătrânețe? Nu știu dacă așa e, dar avem în jurul nostru exemple de veterani care fac, la vârsta pensiei, mai mult sport decât alții la vârsta majoratului.

Vorba aceea, You don’t stop exercising because you get old. You get old because you stop exercising.

Pentru că merită să fie mai cunoscuți și să lăsăm puterea exemplului să își facă treaba, azi vă prezint 10 sportivi de vârsta a treia care continuă să facă mișcare și ne dovedesc că vârsta biologică e doar un număr.

 

(more…)

Citește mai mult


30 de idei de cadouri pentru prietenii tăi activi

cadouri

Suntem pe ultima sută de metri înainte de Crăciun și n-ai nicio idee ce cadou să le iei prietenilor tăi mai activi? Am făcut o listă cu 30 de idei de cadou pentru sporturi și bugete diferite. Și dacă ești la rândul tău mai sportiv din fire, nu zice nimeni că nu meriți să-ți iei și tu ceva din lista de cadouri de mai jos :)

 ** La finalul articolului găsești și ghidurile de ales cadouri pentru sportivi pe care le-am făcut anul trecut

Pentru prietenul care e plecat în fiecare weekend la câte o alergare

 

Echipament de alergare de iarnă:

1. mănuși de alergare
2. colanți groși
3. o bluză tehnică de calitate

(more…)

Citește mai mult


Ghid de supraviețuire: Cum să faci față îmbuibării de Sărbători

 

Sau, mai exact, cum să treci de Sărbători fără kilograme în plus și fără să o dai în vreo eating disorder.

 

Cu cât numărăm mai puține zile până la Crăciun, cu atât crește zarva anticipativă. Deși ne e ușor să ne facem planuri despre cum și cu cine o să ne ocupăm timpul, uităm ca în mini concediu, oricât de scurt ar fi el anul ăsta, să ne rezervăm timp de consumat în mod egoist. Noi cu noi înșine, cu planurile noastre, lecțiile noastre, obiectivele, bilanțul bucuriilor și turbulențelor fiecăruia etc.

Nu crezi că măcar lucrurile care sunt în controlul nostru, cum ar fi ce, cât și cum vom mânca, merită o planificare mai atentă?

Crăciunul e cam despre același lucru mai peste tot în lumea civilizată – mâncare multă, băutură la fel de multă și a doua zi de la capăt. Ca să nu te întorci din vacanță cu câteva kilograme în plus, cu tone de regrete, organismul dat peste cap sau, doamne fere, vreo problemă alimentară, am să-ți povestesc strategia mea de supraviețuire pentru Sărbători.

Nu de alta, dar știu din proprie experiență cum în câteva zile poți strica ce-ai obținut în câteva luni și cât de greu e să o iei de la zero.

 

Așadar, iată planul meu de atac:

(more…)

Citește mai mult


Cifrele importante din viața noastră

qu

 

Cifrele nu ne definesc. Ne-am limita dacă am lua ca reper doar cifrele de care se leagă toate experiențele noastre și am uita să vedem mai mult decât rezultate concrete, măsurabile și atât de ușor de explicat încât nu descriu nici un mic procent din ce înseamnă ele pentru noi.

Totuși, există câteva cifre importante pe care le purtăm cu noi. Iar gândul la ele e adesea motiv de bucurie, de mândrie, de regăsit energii de care nu ne credeam în stare.

Pentru mine, cele mai multe experiențe se descriu necuantificabil. Dar port unele cifre cu mine ca pe niște rezumate ale unor povești și experiențe.

28 ani, 10423 de zile
Milioane de gânduri pe secundă.

(more…)

Citește mai mult


Cea mai bună supă cremă de dovleac cu ghimbir din viața ta

dovleac

 

Ameninț de mult că pun rețeta asta pe blog și am decis să mă mobilizez în sfârșit, pentru că am observat că dispare dovleacul din piețe. În plus, vremea asta cere ceva cald și spicy, cu aromă de Crăciun.

Ca să-ți explic cam cât de bună iese supa cremă de dovleac după rețeta de mai jos o să-ți spun doar că prima dată când am făcut-o, am mâncat singură o oală în două zile și în a treia zi am mai făcut una. Nu mai voiam să mănânc altceva.

Am improvizat rețeta când am făcut-o prima dată, acum câțiva ani – m-am uitat pe câteva bloguri, am mai scos și am mai adăugat ingrediente, dar mi-a ieșit din prima atât de bună încât apoi n-am mai vrut să schimb nimic.

(more…)

Citește mai mult


Lucruri despre viață învățate încercând mai multe sporturi

bucegi

 

Placa alunecă la vale, picioarele își caută echilibrul pe o stâncă, capul iese răsucit din apă după o gură de aer – sunt fracțiuni de secundă în care mintea nu îți mai stă la mișcare, ci la ce înseamnă ea. La ce ai învățat și cum ai ajuns acolo. Și constați că n-ai făcut altceva decât să repeți aceiași pași pe care îi faci și pe alte planuri când vine vorba de evoluție și de învățare.  

Sporturile încercate până acum, chiar și la nivel de începător, au multe paralele cu restul vieții. Partea bună e că practicând ceva constant ajungi să te lovești des de paralelele astea, iar dacă pe alte planuri nu le vezi, când le întâlnești mai des în secundele despre care vorbeam mai sus, devin mai evidente.   

Sunt câteva lucruri despre viață pe care le-am (re)învățat încercând alergarea, bicicleta, snowboardingul, înotul, yoga și altele.

(more…)

Citește mai mult


Trei lucruri esențiale pentru un sistem imunitar puternic

sneeze

 

După un sezon de efort, acum e o perioadă bună în care să ai mai multă grijă de sistemul tău imunitar. Cum poți face asta?

Sunt câteva lucruri de care depinde forța sistemului nostru imunitar. Unele sunt în afara controlului nostru și vin pe calea moștenirii genetice, dar altele depind de grija pe care ne-o purtăm. Iar dacă simți că ai restanțe la câteva dintre aceste capitole, să nu te miri că vei fi mai vulnerabil în fața răcelilor, infecțiilor, oboselii și accidentărilor.

Iată cele mai importante trei lucruri care te vor ajuta să îți construiești o imunitate de fier:

 

(more…)

Citește mai mult


Viața de snowboarder începător în GIF-uri

Îmi place ipostaza de începător în orice. E una dintre puținele experiențe pe care le trăiești o singură dată în viață, așa că la capitolul snowboarding savurez fiecare etapă, cu vânătăile și trântele de rigoare.

Dacă ai încercat să te dai cu placa sigur te regăsești în gif-urile de mai jos. Keep rocking and keep learning!

 

Când porți protecții pentru fund

 

piguinin

 

 

Când auzi că la prima lecție n-ai să faci altceva decât să stai în picioare pe placă

 

absurd

 

(more…)

Citește mai mult