Câteva lucruri mai importante decât greutatea

size

 

Greutatea nu înseamnă nimic. Pentru mine, e un indicator prea puțin relevant. Și n-ar trebui să te bucure câteva kilograme pierdute pe cântar, mai ales că, cu cât le-ai dat jos mai repede, cu atât se vor pune la loc mai repede și cu dobândă mai mare.

Atenția pe care o dăm cântarului e demnă de o cauză mai bună, iar azi am să-ți vorbesc despre câteva lucruri care merită să te preocupe mai mult decât numărul de kilograme:

(more…)

Citește mai mult


Un începător la sală

abdo

 

Îl vezi de cum intră în sală. Tricou de bumbac în care a dormit de câteva ori, pantaloni de plimbat cățelul în parc și o privire ușor pierdută, care caută repere.

Se duce spre primul aparat, ezită… se îndreaptă spre următorul. E clar de la o poștă că e un soi de fotoliu pe care te așezi și faci abdomene. Nu, nu pune greutăți. Nu vrea să forțeze. Un set de 10 e destul, oricum.

Îi ia cam 15 minute să încerce toate aparatele. Dacă e mai curajos, încearcă și vreo 10 flotări. Oricum, nu lucrează decât brațe și abdomen, că asta îl interesează.

În timp ce lucrează se uită cu coada ochiului la ce fac ceilalți, dar nu pare absolut deloc tentat să încerce. Poate la a doua vizită, după ce citește un pic pe net despre cum se fac exercițiile pentru triceps și își face curaj să apuce o ganteră.

(more…)

Citește mai mult


Guestpost: 13 lucruri învățate pe Mont Blanc

mont-blanc4

 

Ruxandra și Radu, prietenii cu care am ajuns vara asta pe cel mai înalt vârf din Bulgaria, Musala, au continuat plimbările pe munte cu un summit și mai impunător – Mont Blanc. Nu au reușit să ajungă pe vârf (de data asta), dar s-au întors de acolo cu amintiri frumoase și cu câteva sfaturi pe care le-au împărtășit în acest guestpost oricui ar fi interesat de un traseu până pe vârful Mont Blanc.

Dacă ai în plan să ajungi pe Mont Blanc în curând, ia în calcul sfaturile lor ca să fii cât mai bine pregătit pentru aventura care te așteaptă.

 

La începutul lunii septembrie am decis împreună cu un grup de prieteni să încercăm summit-ul Mont Blanc. Ideea pentru o vacanță de felul acesta ne-a venit cu un an înainte, drept urmare am avut timp destul pentru a ne aduna și testa echipamentul necesar. De asemenea, condiția fizică fiind destul de importantă, o planificare timpurie ne-a permis și destul timp pentru antrenament.

 

Ajunși la baza muntelui, am discutat cu Centrul Montan Chamonix, care ne-au recomandat sa fim extrem de precauti pe porțiunea numită ”Grand Couloir”, deoarece pietrele cădeau în mod constant. De asemenea, se anunțaseră furtuni, dar ca pe orice munte, predictia este rar corectă. Drept urmare ne-am pornit expeditia prin mijlocul norilor, ceea ce din păcate ne oferea o vizibilitate de doar 20 m. Abia cand am ajuns la 3100 m am depășit altitudinea norilor și am apucat să vedem soarele. Refugiul Tete Rousses (3167m), la care am dormit în prima noapte, se află deasupra unuia din cei mai mari ghetarii masivului, ceea ce oferea pe lângă o imagine spectaculoasă, un zgomot neântrerupt de gheață prăbușită si bolovani căzuți pe Grand Couloir.

(more…)

Citește mai mult


Competiții perfecte pentru prima ta alergare montană

ciucasx3

 

Cei mai mulți alergători, după o perioadă mai lungă sau mai scurtă de alergat pe teren plat, încep să cocheteze și cu ideea alergării montane. Cam asta e ordinea, deși multă lume mege direct la trail running, fără să aibă vreo plăcere deosebită pentru șosea. Pentru unii devine o revelație (me included), iar pentru alții, așa cum îmi povestea chiar zilele trecute o foarte bună alergătoare pe plat, o alergare montană e suficient ca să îi convingă că nu li se potrivește genul ăsta de traseu.

Dacă te bate gândul să participi la prima ta competiție de trail running, îți recomand să citești mai întâi câteva repere care să te ajute să îți dai seama de gradul de dificultate al unei curse.

Apoi, ia în calcul faptul că există competiții perfecte pentru tine, cu trasee dedicate celor mai începători, ca să te poți bucura la maximum de cursă. Până la urmă, asta e ideea, nu? Să-ți placă atât de mult încât să vrei să revii.

 

Iată câteva competiții perfecte pentru a participa la prima ta cursă montană:

(more…)

Citește mai mult


Semimaraton Ciucas X3 2016 – Jurnal de cursa de neuitat

foto - Groupama Asigurari
foto – Groupama Asigurari


 

Sambata trecuta m-am intors sa alerg din nou la Ciucas X3, cu drag, cu nerabdare si cu amintiri frumoase de anul trecut, cand am alergat maratonul. De data asta m-am inscris semi, pentru ca m-am mai desteptat un pic intre timp si am invatat ca ce-i prea mult si prea des strica. A fost o alegere buna, se pare, pentru ca am reusit un loc 3 la categorie fara sa-mi fi facut macar sperante pentru el.

Una dintre amintirile legate de maratonul de anul trecut e ca a fost pe cat de frumos, pe atat de lung. Si cum anul asta a picat fix intre Gorun Trail si MPC, am ajuns la concluzia ca 21km sunt suficienti. In plus, mereu ma atrag traseele noi, iar pe cel de semi nu il stiam si eram curioasa sa il incerc, desi nu e chiar profilul perfect pentru mine. Tot ce presupune urcari lungi nu ma avantajeaza prea mult, pentru ca ma misc mai greu la deal.

Totusi, n-a fost chiar atat de greu pe cat credeam, dar asta si pentru ca m-am simtit bine fizic si psihic. Fata de alergarea de la Mercheasa, unde stomacul m-a chinuit, de data asta am mancat ceva mai ok si n-am mai avut probleme. Cat despre psihic, reteta aerului curat, a atmosferei calde, a prietenilor veseli si a peisajelor superbe nu da gres niciodata.

(more…)

Citește mai mult


Alergăm pentru Salvați Copiii la Bucharest International Marathon

salvati-copiii

 

Au început să-mi placă ștafetele la competițiile din București. Au rețeta perfectă a unei curse frumoase, cu spirit de echipă, iar uneori au și scop nobil. Pe 8 octombrie voi alerga la a 9-a ediție a Bucharest International Marathon la cursa de ștafetă cu alți 3 alergători – Denisa, Radu și Cristi, cu obiectivul de a strânge bani pentru unul dintre ONG-urile care schimbă și salvează vieți în momentul în care sunt cel mai fragile – Salvați Copiii.

Fiecare dintre noi va alerga câte puțin peste 10km, în ritmul propriu.

Cu cine fac echipă?

(more…)

Citește mai mult


De ce să începi să ții un jurnal alimentar de azi

mancare

 

Bănuiala mea e că jurnalul alimentar se numește așa pentru că se aseamănă cu jurnalele alea din copilărie în care scriam toate drăciile pe care le-am făcut și pe care plănuim să le mai facem. Mai în serios, jurnalul alimentar e unul dintre cele mai bune obiceiuri ale unei vieți mai sănătoase, mai disciplinate și mai fericite, cu condiția să nu devină o obsesie a cifrelor.

El nu e util doar dacă vrei să slăbești sau să atingi nu știu ce target de proteină per kg/corp, ci și dacă vrei să te observi mai atent, să îți cunoști organismul și să înveți să faci alegeri care te fac să te simți bine.

Cum poți ține un jurnal alimentar? E destul de simplu. Poți trece notițe în telefon, într-un excel sau într-una dintre multele aplicații de profil, cum ar fi MyFitnessPal. Am folosit-o și eu o perioadă, însă mi-am dat seama că mă chinuiam foarte tare să mă încadrez în raportul de macronutrienți stabiliți (tot de mine) acolo și că obiectivul pe care îl urmăream nu presupunea chiar atât de multă rigoare.

De aceea prefer jurnalul scris simplu, fără aplicații care se încruntă când depășești numărul de calorii. În plus, un excel mă lasă să intru în date cât de mult vreau și să fac niște calcule și niște pie charts (yum, pie!) de zile mari.

(more…)

Citește mai mult


Gorun Trail Mercheașa 2016 – o alergare ca o vacanță de vară

14203191_1693817267608484_3625279446935525490_n

 

Am asociat mereu perioada începutului de septembrie cu sfârșitul vacanței, cu zilele în care încercam să profit la maximum de tot ce m-a bucurat toată vara și să mai prind o oră de stat afară. Iar la Mercheașa – un loc superb, dar de care nu mai auzisem în viața mea – am avut una dintre acele experiențe ca pe vremuri, de bucurie simplă alături de prieteni, cu zile însorite în natură, zburdat prin iarbă și gust de gogoși de casă.

Sunt alergări la care mergi ca să te mai întâlnești o dată cu limitele și gândurile, sunt alergări la care ești competitiv, altele la care mergi de dorul înălțimilor sau al unui traseu de care ți-a fost dor, dar pe lângă ele mai sunt și unele la care îți amintești la fiecare pas de plăcerea pură a alergării.

Gorun Trail a fost una dintre cele din urmă – o alergare pe un traseu superb, cu o atmosferă genială, cei mai energici voluntari și cu oameni prietenoși, care ne-au primit ca musafiri în comuna lor, în casele lor, ba ne-au pus și la masă cu o palincă, să ne facem curaj de alergat.

(more…)

Citește mai mult


Cea mai mare provocare de când alerg

disciplina

Mă întreba zilele trecute cineva care a fost cea mai mare provocare de când m-am apucat de alergat și până acum. M-a pus pe gânduri. Să fie accidentarea care m-a ținut două luni pe bară, frustrarea revenirii, când nu mai puteam nici măcar să urc un deal ușor, stresul de a fugi vineri seară după birou direct la munte, la alergare, sau de a-mi seta niște obiective care mă forțează să trag cât pot de tare? Nu. Cea mai mare provocare a fost mereu consecvența.

Mi-a luat ceva timp să îmi dau seama că e ingredientul care poate să make it or break it. Face toată diferența.

 

A fi consecvent în antrenamente e poate cel mai greu lucru pe care îl ai de făcut și e cu atât mai greu dacă ești amator, nu profesionist. E vorba de serile în care calculezi la cât ar trebui să te trezești a doua zi ca să apuci să alergi, să faci un duș, să mănânci și să ajungi la muncă la timp. E despre zilele lungi la birou când te uiți la ceas și îți dai seama că nu o să reușești să mai faci antrenamentul propus în seara respectivă.

(more…)

Citește mai mult


Ce au în comun concursurile de alergare și optimizarea conversiilor?

funny-run

 

 

Cred că e clar pentru toată lumea că în afară de muncă și alergare nu prea mai fac mare lucru în perioada asta. Așa că am început să le văd punctele comune. M-am distrat un pic și am găsit câteva principii de persuasiune foarte des folosite de magazinele online care vor să-și optimizeze conversiile, dar și de competițiile sportive.

Dacă nu știi la ce se referă optimizarea conversiilor, găsești o explicație ușor de înțeles aici. Pe scurt, e vorba de toate modificările testate și implementate (în special) de shop-urile online pentru a convinge vizitatorii să facă o acțiune (să cumpere).

Poate suna destul de complicat și chiar este, dar dacă te uiți la principiile de persuasiune de mai jos, cu siguranță îți vor părea familiare pentru că te-au convins să te înscrii la cel puțin o alergare:

 

Scarcity – E un principiu care merge pe ideea de ofertă limitată, care ne face să acționăm imediat, de teamă să nu pierdem ocazia. Un exemplu clasic este al booking.com, care îți arată că mai sunt încă x persoane care se uită la aceeasi cameră de hotel. Cu cât scarcity-ul e mai mare la un maraton, cu atât e mai aspirațional să ajungi acolo. Există competiții, mai ales cele extreme, în care numărul alergătorilor e limitat la câteva zeci. Dar chiar și în cazul evenimentelor mari, cum a fost UTMB, faptul că sunt mai mulți înscriși decât locuri și că există și o tragere la sorți te face să vrei și mai mult să fii acolo.

(more…)

Citește mai mult


Fox Trail Run 2016 – Semimaraton în Băneasa, cu bucurii și lecții

foxtrail

 

Prima participare la Bucharest Fox Trail Half Marathon mi-a adus două mari bucurii – am convins o colegă să participe la prima ei competiție de alergare și am luat locul I la categoria de vârstă la cursa de semimaraton.

A fost a doua oară când am alergat la o competiție în Băneasa, după Băneasa Trail Run din iarnă.

La start am simțit că am pornit cam repede pentru ritmul meu. Vedeam și vreo 2-3 fete în fața mea care nu păreau să poată duce viteza aia constantă, dar încercam să țin pasul cu ele și să nu le las să se depărteze prea mult.

La un moment dat, mă depășește cineva și, când mă uit mai bine…wait a minute, is that…Gabi Szabo?! Chiar ea :)

(more…)

Citește mai mult


#JoinTheVegiWay – Primele zile fără cafea, dar cu mai mult curaj

sloop

 

 

Prima săptămână fără pic de cafea a trecut mai repede decât mă așteptam și nici nu i-am simțit lipsa. Mă gândeam că am să fiu tentată de aroma care mă întâmpină în fiecare dimineață la birou, însă nu a fost deloc așa. Apoi am reușit să-mi iau complet gândul de la cafea, cu două mici excepții, dintre care una a fost în vacanță, unde cafeaua a fost oricum atât de slabă încât nu se pune :)

Pe lângă faptul că am decis să păstrez cafeaua pentru ocaziile speciale, ca să fiu sigură că își face efectul, renunțarea a avut și un scop de A/B test (defect profesional, sorry). Am vrut să văd dacă mi se îmbunătățește în vreun fel somnul, pentru că trec printr-o perioadă de vreo două săptămâni în care mai mult de 5-6 ore pe noapte nu pot dormi și deja începe să se simtă lipsa odihnei.

Totuși, chiar și după ce am tăiat cafeaua din meniu, mă prinde 5 dimineața cu ochii la tavan. Probabil ăsta e ritmul de vară și trebuie să-l accept.

În orice caz, destul despre lucrurile pe care le-am exclus și hai să-ți povestesc și despre ce am adus în plus în perioada asta.

(more…)

Citește mai mult


Sănătos vs dietetic

cake

 

Cum?! Fără miere în ceai?! Dar e naturală și sănătoasă!

Dacă aș avea câte un gram de ciocolată pentru fiecare dată când am auzit replica asta, aș face diabet.

Pentru că cei mai mulți dintre noi mâncăm după cum credem că e bine și după cum reușim, fără să avem vreun obiectiv clar în gând, ajungem să credem idei pe care ni le spunem singuri și pe care alții – prieteni, reviste – ni le plantează și mai bine în pământul convingerilor. Una dintre ideile astea e că, dacă mănânc numai lucruri sănătoase, sunt pe calea cea bună spre o măsură mai mică la pantaloni.

Ceea ce nu-i chiar adevărat. De ce? Pentru că pornim de la un obiectiv – a mânca sănătos și terminăm cu unul foarte diferit – a slăbi. Fiecare dintre ele presupune alte obiceiuri alimentare, chiar dacă la prima vedere au multe în comun.

(more…)

Citește mai mult


Ghid: Cum sa-ti alegi costumul de baie pentru inot la bazin

rosafaia

 

De cand imi incep tot mai multe dimineti cu parfum de clor, am devenit mai atenta la lucrurile care-mi fac viata mai usoara la bazin. Niste ochelari comozi, care nu ma lasa cu urme prea grave in jurul ochilor si nici nu se aburesc imediat, o casca in care nu mi se incurca parul si un costum de baie cu care sa ma impac perfect sunt esentiale.

Acum 4 ani, cand am luat primele lectii de inot – soldate cu progres minim – am facut greseala incepatorului, aceea de a da o caruta de bani pe cel mai scump echipament posibil, ca sa sfarsesc prin a nu folosi o parte din el si de a nu fi multumita de cealalta parte. Dupa ce am reluat cursurile am ajuns sa inot cu un costum basic de la Decathlon, care dupa cateva luni arata ca spalat intr-o tona de clor.

Intre timp am mai incercat alte doua costume de baie si, dupa atata shopping specializat, am tras cateva concluzii pentru a incropi acest mic ghid de alegere a costumului de baie. Ma voi referi strict la costumele de baie dintr-o bucata, facute pentru inot in bazin, nu cele pentru plaja sau din doua piese.

 

Iata la ce sa fii atenta cand mergi sa iti cumperi un costum de inot:

 

(more…)

Citește mai mult


Cateva mituri legate de regimul vegetarian

protein

Cu care sau fara carne? Tot timpul sau doar pentru o perioada? Si cu ce efecte? Pentru ca am auzit mai multe idei nu tocmai 100% corecte despre efectele unui meniu vegetarian sau vegan, am luat cateva dintre ele, cele intalnite mai des, si le-am explicat mai jos, ca sa mai clarific din confuzie.

 

Ma las de carne ca sa slabesc – e chiar un pic amuzant de cat e de gresit argumentul asta. Ok, daca vine de la cineva pentru care carne inseamna trei fripturi grase pe zi, cu cartofi si sos alaturi, poate ca da, va slabi odata ce isi va schimba obiceiurile alimentare. Insa nu renuntarea la carne e motivul pierderii in greutate, ci celelalte eliminari. In rest, un meniu vegetarian (mai ales vegan) schimba proportiile de nutrienti si mai putina proteina inseamna automat mai multi carbohidrati si mai multe grasimi, exact lucrurile care ingrasa in cantitatile si combinatiile nepotrivite.

 

Vegetarienii sunt mai sanatosi pentru ca sunt vegetarieni – e discutabil. De fapt, daca ne uitam la obiceiurile vegetarienilor, ne dam seama ca multi au un stil de viata mai sanatos decat un carnivor mediu. Sunt sanse mai mari ca un vegetarian sa nu fumeze, sa nu bea, sa faca miscare, sa practice yoga si meditatia, sa fie in general mult mai atent la ce pune in farfurie, la ce tratamente medicamentoase ia etc. Asadar, da, vegetarienii e posibil sa fie mai sanatosi, dar nu numai din cauza ca nu mananca carne.

(more…)

Citește mai mult