Romanii sunt misto

Sau michteaux, pentru utilizatorii francezi.

Daca nu m-a atins prea mult la inima campania ROM cu ambalajul schimbat, de data asta chiar imi place ce au facut baietii de la McCann. Si imi place ca nu promit sa ii faca pe romani mai buni, ci sa scoata in evidenta in online faptul ca romanii merita o imagine mai buna. Totul simplu si de efect.

Am cateva comentarii insa:

– nu toti romanii cred ca fac parte dintr-un popor de oameni misto si nu stiu in ce masura oamenii inteligenti pe care ii da drept exemplu campania ii pot convinge pe primii sa-si schimbe parerea;

– daca ne apucam sa cautam “americans are…“, “les francais sont” o sa gasiti fat, stupid (with subtiles), chauvins etc.

Dar pana si cu ideea de a face o campanie de genul asta si de a o sustine mai crestem putin, chiar daca nu in inteligenta, macar in creativitate si mistoness. 🙂

Ia sa vedem daca prinde si in cat timp se schimba ierarhia rezultatelor date de Google.

 

10 thoughts to “Romanii sunt misto”

  1. Sunt trei lucruri la care mă gândesc de dimineaţă.
    Primul ar fi acela că facem exact ceea ce ştim mai bine, adică să ascundem gunoiul sub preş. Desigur, nu acesta este rostul campaniei, de a corija apucăturile unor concetăţeni. Dar să vezi ce s-o întâmpla când gunoiul ăla va fi extrem de vizibil de sub preş.
    Al doilea e şi mai şi. Corectarea imaginii românilor, pentru că unii dintre noi nu o merităm. Şi cum facem asta? Păi, o facem strict legat de punctul de mai sus: şmecheresc. Senzaţii pure, româneşti, nu? 🙂
    Al treilea e cumva trist. Când porneşti aşa ceva, iar la capitolul “români valoroşi” apare Mircea Badea în maieu, e jale mare. Pentru că Mircea Badea, aşa cum este el, e un vârf, sau aşa este perceput, din mai multe puncte de vedere. Iar tu vii şi arunci o poză a unui exemplu, a unuia dintre cei mai citiţi jurnalişti…în maieu, în timpul emisiunii! Nu mi se pare deloc bine.
    Cam asta ar fi. Altfel, campania nu este nici mai rea, nici mai bună ca altele. Să fie. Singurul regret vizavi de ea este modul în care e făcută, pur românesc.

    1. Ai zis bine ca incearca sa corecteze imaginea romanilor, nu defectele lor. Mie ideea in sine mi se pare misto si s-ar putea sa aiba efect. Dar nici daca isi atinge obiectivele nu o sa fie romanii mai destepti (nici Badea 🙂 ).

      Nu cred ca ascundem gunoiul sub pres. E prea mult gunoi si presul e prea mic -mai ales in online- ca sa-l acopere pe tot. Numai ca punem asa, un pres dragut colorat deasupra gunoiului mirositor, ca sa se vada ca putem si altceva (chiar daca de fapt comparam mere cu pere: problema romanilor care nu ne fac mandri vs o campanie care s-ar putea sa iasa bine). Daca stai sa te gandesti, e ca si cand ai face PR misto pentru un produs care primeste foarte multe reclamatii, dar laude putine si de care nu afla nimeni.

  2. Ştii, culmea este că sunt de acord cu un lucru, aproximativ în dezacord cu sublinierile noastre de mai sus. Când eşti un “european” rău-intenţionat (pentru că sunt…), nesimţit (pentru că sunt…) şi înfumurarea te face să te consideri superior altora, meriţi o treabă ca asta. Ba meriţi chiar mai mult.
    Altfel, na, ca şi la medic, se tratează efectele. Asta este 🙂

  3. Romanii au fost vazuti destul de rau pana acum. Aceasta campanie, cu siguranta va imbunatati putin imaginea noastra. In online prea multi critica aceasta tara si comportamentul unor semeni de ai nostri, in loc sa scoata in evidenta si exemplele bune pe care le avem.

  4. Oricum, insightul e foarte bun, romanesc. Sa aratam noi oamenilor, bai, ca suntem tari! Acelasi principiu in baza caruia unii isi iau masini scumpe, desi mor de foame.

    Aceeasi tema care apare si in imn, pana a la urma: “Sa dam dovezi la lume….” 😛

  5. E, asta da, aici avem ce măsura. Sunt de acord că nu toţi românii sunt pro-români, şi aici cam pierzi targetul, dar ideea rezultatelor google e genială. Nu mi se pare însă că se pune destul de mult accent pe asta. Nu ştiu câţi din consumatorii de ciocolată rom ştiu cum funcţionează lucrurile astea şi că dacă am scrie altceva s-ar schimba rezultatele. Thumbs up pentru campanii povestite zilele astea, C.! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *