Cum sa fii om in online. Concluzii dupa SMS Bucuresti

Citeam ieri anuntul de job postat de Andrei si m-a amuzat titlul: “Caut un om“. Nu project manager, nu advertiser, ci om.

Dar e cuvantul care descrie cel mai bine ce trebuie sa fie cineva care lucreaza in comunicare, indiferent de mediu. Si am sa sustin ipoteza asta folosind ideile pe care mi le-am notat ieri la Social Media Summit Bucuresti. Multe sunt idei discutate si rasdiscutate, dar degeaba: tot nu vorbim ca oamenii in online.

Bogdana Butnar: Ce vor oamenii de la tine?

– Trebuie sa stii cu ce fel de oameni comunici. Oamenii care dau like unei pagini de facebook sunt si consumatori sau cumparatori? Sau sunt doar likeri?

– Ce postam pe facebook? Oamenii sunt satui de marketing, de reclamele de la TV si de pe strada. Vor experiente, vor ceva in plus pentru ca sunt fanii paginii, oferte exclusive, sfaturi etc. Cand ii ceri cuiva sa faca un efort in plus (sa-ti dea like), se va astepta sa primeasca o recompensa la un moment dat.

– Asculta dorintele consumatorilor. Oamenii nu isi doresc ceea ce marketerii cred despre ei ca isi doresc.

– Un like in online e ca un salut pentru o cunostinta in offline. Cine da like nu o face pentru ca e neaparat consumator al produsului, o face si pentru ca il cunoaste, a auzit de el.

Victor Kapra: reguli esentiale de comunicare

1. Vorbesti cu oameni, deci vorbeste omeneste. Un comunicat de presa incomplet sau prost scris aduce deservicii brandului. Cand lucram in presa primeam comunicate in care informatia esentiala era trecuta in ultimul paragraf. Plus formulari de genul “locatia amplasamentului va fi aleasa in functie de predictiile meteo valabile in ziua evenimentului”. Imagineaza-ti ca ai vorbi fata in fata cu o cunostinta. Ce i-ai zice? Ca “daca ploua, facem evenimentul in locul x, iar daca nu ploua, il facem in locul y”. Limba de lemn, moartea pasiunii.

2. Daca nu stii sa comunici in social media pentru un client corporate, o sa-ti fie greu sa inveti din mers. Corporatiile sunt o comunitate cu reguli suplimentare. Iar prieteniile fortate se vad urat si din avion.

3. Trebuie sa trecem la conversatie. N-ati auzit niciodata un iaurt vorbind. Produsele si brandurile nu vorbesc. Vorbesc oamenii din spatele lor, care comunica cu alti oameni. Consumatorii isi pot spune parerea foarte usor in social media, iar oamenii din spatele brandurilor sunt acolo pentru a discuta cu ei.

Dragos Stanca: Da-le oamenilor ce le place

1. In social media ne plac aceleasi lucruri ca in offline: entertainmentul, cauzele sociale, sex appeal-ul. Asa cum intorci capul dupa un decolteu pe strada, asa vei intoarce si un like pe facebook pentru el.

2. Discutia variaza in functie de canal, iar asta tine de limitari si oportunitati. De aceea, campaniile online nu ar trebui chinuite astfel incat sa devina extensii sau declinari ale campaniilor offline, ci gandite ca o conversatie noua, care profita de oportunitatile mediului.

Alex Negrea: Si clientii sunt oameni

1. Pune-te in pielea clientului: vrei sa stii exact pe ce merg banii tai. Asa ca e normal sa ii livrezi clientului rezultate, folosind instrumentele pe care le ai la dispozitie: facebook insights, google blog search, google alerts, analytics, zelist monitor, socialbakers etc.

2. Pentru rezultate, trebuie investitii si un plan editorial bine stabilit. Ca sa te cunoasca si sa te placa, fereste-i pe oameni de surprize neplacute (cum ar fi lipsa contentului de calitate pe pagina). Daca le castigi increderea comunicand constant si relevant, facebook iti poate aduce si vanzari.

3. Prieteniile pe interes scartaie. Cu cat ai o crestere mai naturala a paginii, cu continut premium, cu atat creste impactul mesajelor tale si se scurteaza drumul pana la ROI. Asa ca like-urile pentru premii nu ajuta. Daca vrei totusi sa cumperi ceva, cumpara facebook ads si asigura-te ca sunt foarte bine targetate.

Mugur Patrascu: Prietenii adevarati se numara pe degete

1. Ciclul de viata al oamenilor sociali: experimentare (2006), discutii despre monetizarea blogurilor (2007), primele campanii si leaduri (2008), campanii mari, listers si monitorizari (2009), incepe comunicarea pe SM (2010), anul facebook si blogvertising-ului (2011), iar 2012 este anul initiativelor private ale bloggerilor. Asa cum scriam si eu aici, vrem fapte, nu vorbe. :)

2. In viata offline, fiecare dintre noi isi poate numara pe degete prietenii adevarati, pe care i-ar sustine si i-ar ajuta la orice ora. In online trebuie sa fie la fel, spune Mugur. Bloggerii ar trebui sa isi aleaga 2-3 branduri mari pe care sa le sustina, cu care sa puna bazele unei prietenii frumoase, fara sa lase loc pentru nasul bagacios al concurentei.

3. Esti om cu mine, sunt om cu tine. Adica vei avea doar de castigat daca faci lucrurile ca la carte. Iata cateva ponturi: fa lucruri noi, pe care altii n-au curaj sa le faca; pastreaza-ti o urma de personalitate in ceea ce scrii, face totul mai autentic; provoaca-i pe cei cu care lucrezi: da-le feedback, cere-le sa isi schimbe modul de lucru; invata brand communication; vorbeste mai mult despre pasiunile tale; incearca sa intelegi clientul si strategia de brand. This is a soul business based on personal traits (gaseste proportia ideala de soul, business si personal).

Gasiti aici intreaga prezentare a lui Mugur. O recomand, mi-a placut foarte mult.

Mai pe larg despre toate subiectele discutate puteti citi la Alina. A facut live blogging de la conferinta si nu cred ca a ratat niciun subiect.

4 păreri despre “Cum sa fii om in online. Concluzii dupa SMS Bucuresti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>