Slăbirea localizată: ce facem cu zonele-problemă?

localizata

 

Articol scris de Horațiu Balint. Horațiu este sportiv de performanță de peste 12 ani, vicecampion național la bodybuilding, cu multiple medalii interne și internaționale la Jiu-Jitsu Brazilian și Kempo Grappling, câștigător al medaliei de bronz la Campionatul Mondial de Ju-Jitsu Newaza și participări în competiții de maraton și ciclism. De asemenea, Horațiu este antrenor de fitness și creator al programului FastShape.

Găsești toate articolele lui aici.

 

 

Dacă vrei să scapi de grăsimea din jurul stomacului, spatelui, de “colăcei”, de pe bazin sau de pe braţe, am o veste proastă. Ceea ce voi spune astăzi nu va fi deloc pe placul tău. Dacă crezi că o să te copleseaşcă informaţiile de azi şi că o să te facă să-ţi pierzi motivaţia, e clar că următorul articol nu e pentru tine.

Încă mai citeşti? Înseamnă că într-adevăr te preocupă aflarea adevărului…

Îmi pare rău că sunt cel care-ţi va da vestea cea proastă, dar dacă vrei să slăbeşti una din zonele mai sus menţionate vei fi foarte dezamăgit.

De ce?


Astăzi o să discutăm de ce anume nu poţi slăbi într-o singură zonă corporală şi anume, despre slăbirea localizată. Primul lucru pe care doresc să-l aflu de la potenţialele persoane care vor să lucreze cu mine este legat de obiectivele lor. Acela este momentul când ei îmi indică de unde anume ar dori să “dea jos” sau unde vor să mai “pună”. De obicei, la femei zonele problemă sunt picioarele, fundul, “colăceii” şi şoldurile. Unul din miturile pe care se bazează profitul multor firme de suplimente alimentare este cel al produsului care asigură slabirea doar în anumite zone. Dacă să mai “pui” e posibil, să “dai jos” doar dintr-o anumită zonă e imposibil.

Atunci când te apuci de slăbit, de ars grăsimi şi de îmbunătăţit condiţia fizică, vei observa că o să începi să slăbeşti din toate zonele câte un pic. Slăbirea se face în mod general şi simultan. Vrei să ai stomacul plat şi abdomenul definit? Se face. Vrei să ai fesele ferme şi fundul mai tonifiat? Nicio problemă. Vrei braţe definite de care să nu mai atârne grăsime atunci când le ridici în lateral? Sigur că se poate. Şi multe altele…

Toate astea se întâmplă simultan atunci când urmezi paşii şi etapele corespunzătoare unei alimentaţii corecte, a unui program de antrenament individualizat şi numai astfel poţi ajunge la îndeplinirea obiectivelor setate la începutul calatoriei.

Care sunt paşii pe care trebuie să-i urmezi pentru a începe bătălia cu zonele acelea încăpăţânate care nu vor să slăbească? O parte din aceşti paşi îi voi enumera mai jos.

  1. Îmbunătăţirea ratei metabolismului bazal. Asta se produce mâncând mai des, antrenându-te mai intens, contruind masă musculară de calitate, consumând minimum 2 l de apă zilnic.
  2. Odihneşte-te minimum 7 ore pe noapte (corpul tău se reface şi demarează foarte multe procese indiferent că vorbim despre masă musculară sau slăbit, atunci când dormim).
  3. Cântăreşte-te constant. Când zic constant mă refer la maximum o dată pe săptămână. Cel mai bine e să te cântăreşti dimineaţa, atunci când toate lichidele sunt echilibrate în organism şi bolul alimentar este aproape de 0.
  4. Hidratează-te. O persoană de 60 de kg trebuie să consume 1.8 l de apă zilnic. De aici puteţi afla fiecare cu aproximaţie câtă apă ar trebui să beţi.
  5. Dacă vrei să ţinteşti către fizicul ideal,atunci trebuie să alternezi antrenamentele de fiare cu cele de cardio. Cel mai bine este să le combini pe ambele în cadrul aceluiaşi antrenament (am mai scris în trecut despre H.I.I.T). Încearcă şi metoda superseturilor (atunci când treci de la un exerciţiu la altul fără pauză) sau circuite care să includa flotări, genuflexiuni, alergarea pe loc, jumping jacks.

 

Cam asta am avut de spus astăzi despre abordarea zonelor problemă cu care se confruntă orice începător care e pregătit să înceapă marea călătorie a creşterii calitătii vieţii. Sună pompos? Sigur că da. Este greu? Nicidecum. Spor(t) la treabă!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>